Laatua asiakaskohtaamisiin

Kuvaus

Kokonaisuus tuo laatua asiakaspalveluun. Saat keinoja onnistua paremmin niin kohtaamisissa asiakkaiden kanssa kuin myös työyhteisössä. 

Kohderyhmä
Valmennus on suunnattu asiakaspalvelun parissa toimiville henkilöille, jotka haluavat onnistua asiakaskohtaamisissa ja kehittää omia vuorovaikutustaitojaan. Päivät sopivat niin asiantuntijoille kuin esimiehille.

Esittely
Valmennus on aktivoiva ja osallistava ja sen sisältö keskittyy ennen kaikkea asiakaskohtaamisten hoitamiseen laadukkaasti ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseen. Kokonaisuus rakentuu kolmesta osiosta: 2 valmennuspäivästä ja niiden välissä toteutettava henkilökohtaisesta oppimistehtävästä. 

Valmennuspäivien aikataulu
Valmennuspäivät klo 9-16.

Päivä 1

  • Ryhmäytyminen ja oppimisryhmien muodostaminen
  • Valmennuksen yleiset ja henkilökohtaiset tavoitteet
  • Arvot, pelikirja, huoneentaulu
  • Miten rakennetaan voittajatiimi 
  • Asiakaspalvelun 7 kuolemansyntiä
  • Asiakaspalvelukeskuksen rooli sekä merkitys
  • Empatia, sympatia ja kuunteleminen
  • Vuorovaikutustaidot (asiakas)kohtaamisissa 
  • I L O A työyhteisöön

Välitehtävä

Ensimmäisen lähipäivän jälkeen osallistujille annetaan välitehtävä, joka suoritetaan itsenäisesti valmennuspäivien välissä. Se liittyy osallistujan omien vuorovaikutustaitojen arviointiin ja kehittämiseen, jossa pureudutaan niin vahvuuksiin kuin kehittämisalueisiin. Tavoitteena on rohkaista jokaista ottamaan vastuuta omasta käyttäytymisestään ja samalla oppia antamaan ja vastaanottamaan sekä positiivista että rakentavaa palautetta. Jokainen osallistujaa saa tehtävästä myös henkilökohtaisen palautteen valmentajalta.

Päivä 2

  • Kuulumiset ja kertaus edellisen jakson asioista
  • Välitehtävän läpikäynti 
  • Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
  • Haastavien asiakastilanteiden hallinta ja niiden johtaminen
  • Parhaiden käytäntöjen soveltaminen asiakaspalvelutyössä
  • Henkilökohtaiset lupaukset ja suunnitelma asiakaspalvelua tukevien vuorovaikutustaitojen kehittämiseksi

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä