Unified Service Management (USM) – Metodi palveluiden hallintaan (0,5 pv)
Kuvaus
Puolen päivän johdantokurssilla käydään läpi, miten Unified Service Management (USM) -metodi auttaa palveluntarjoajaa kuvaamaan, hallitsemaan ja toimittamaan palvelunsa systemaattisesti niin, että asiakasarvo on kaiken keskiössä.
Ohjelma
Tässä tiiviissä perehdytyksessä pääpaino on seuraavien alueiden ratkaisemisessa USM-metodin avulla:
- Miten me palvelutoimittajana määrittelemme palvelumme yksiselitteisesti ja systemaattisesti esimerkiksi palveluluetteloa varten (ITIL: Service Catalogue)?
- Miten me palvelutoimittajana sovimme palveluista yksiselitteisesti niin asiakkaan, sisäisten tiimien kuin kumppaneidenkin kanssa (palvelutuotantoketju)?
- Miten taklaan SLA/OLA/UC (ITIL) viidakon?
- Miten palveluita toimitetaan ja hallitaan yksiselitteisesti ja systemaattisesti - Monta prosessia ja työnkulkua (workflow) tarvitaan?
- Organisaationi käyttää jo ITILiä/CoBITia/ISO20000/DevOps/SAFe… Miksi ihmeessä USM?
- Miten teen tämän saman muille kuin IT-palveluille? Enterprise Service Management?
USM-metodi
USM-metodi on alunperin systeemiajattelusta ammentava lähestyminen palveluhallintaan. USM lähestuminen auttaa palveluntarjoajaa hallitsemaan palvelunsa systemaattisella ja nopeasti omaksuttavalla tavalla. USM ei sulje pois muita palvelunhallinnan viitekehyksiä ja standardeja, vaan täydentää niiden etuja konkreettisella ja suoraviivaisella tavalla.
Jos palveluorganisaatiolla ei ole systemaattista lähestymistä palveluidensa mallintamiseen ja hallintaan, tarjoaa USM konkreettisen ja nopean lähestymisen palveluiden mallintamiseen, tuottamiseen ja tukeen. Jos taas palveluorganisaatiolla on jo käytössään joku alan viitekehyksistä (esim. ITIL, CobIT, IT4IT, ISO20000, FitSM) antaa USM lisää työvälineitä suoraviivaistaa ja selkeyttää palveluhallinnan eri osa-alueita.
USM on vapaasti kaikkien organisaatioiden käytettävissä. USM-metodia hallinnoi ja kehittää voittoa tavoittelematon Survuz-säätiö Alankomaissa. USM-metodin pääarkkitehti on pitkän linjan palveluhallinnan syväosaaja Jan van Bon.
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.
