Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus
Kuvaus
Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.
Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suunniteltu kaikille tuotepäälliköille toimialasta riippumatta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.
Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Hyödyt osallistujille
- Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
- Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
- Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
- Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
- Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
- Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.
Kenelle
Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
15.1.2025 | 9.00 | 15.30 | |
16.1.2025 | 9.00 | 15.30 |
Päivä 1
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin
09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
- Asiantuntijuus ja myyntityö
- Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
- Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
10:30 Tauko
10:45 Asiakkaan maailma
- Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
- Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
- Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
- Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
12:00 Lounas
13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
- Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
- Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
- Asiakaspalautteen hyödyntäminen
- Kilpailija-analyysin työkaluja
- Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
14:30 Tauko
14:45 Oman asiakastyön pohdintaa
- Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
- Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
- Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
- Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
- Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista
16:00 Päivä päättyy
Päivä 2
08:30 Aamupala
09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
- Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
- Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
- Oman ”hissipuheen” hiominen
- Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
- Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
- Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
- Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
10:30 Tauko
10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
- Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
- Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
- Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
- Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
- Hinnan myyminen
- Kaupan klousaus
- Jälkimarkkinointi
12:00 Lounas
13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
- Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
- Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
- Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
- Puhelinviestinnässä huomioitavaa
- Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen
- Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
- Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
- Omat voimavarat ja kuormitustekijät
- Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
- CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
- Seuraava askel?
15:00 Päivän yhteenveto
15:30 Koulutus päättyy
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.
Toimitusjohtaja
Brik Osaamiskeskus Oy
Keilaranta 10-18
Espoo