Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus

Kesto: 2.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.

Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suun­ni­teltu kaikille tuotepäälliköille toimia­lasta riip­pu­matta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.


Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
  • Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
  • Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
  • Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
  • Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
  • Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.

Kenelle

Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
15.1.20259.0015.30
16.1.20259.0015.30

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin

09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä

  • Asiantuntijuus ja myyntityö
  • Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
  • Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia

10:30 Tauko

10:45 Asiakkaan maailma

  • Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
  • Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena

12:00 Lounas

13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta

  • Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
  • Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
  • Asiakaspalautteen hyödyntäminen
  • Kilpailija-analyysin työkaluja
  • Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä

14:30 Tauko

14:45 Oman asiakastyön pohdintaa

  • Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
  • Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
  • Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
  • Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
  • Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen

15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista

16:00 Päivä päättyy

 

Päivä 2

08:30 Aamupala

09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet

  • Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
  • Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
  • Oman ”hissipuheen” hiominen
  • Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
  • Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
  • Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
  • Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen

10:30 Tauko

10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
  • Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
  • Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
  • Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
  • Hinnan myyminen
  • Kaupan klousaus
  • Jälkimarkkinointi

12:00 Lounas

13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö

  • Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
  • Puhelinviestinnässä huomioitavaa
  • Mitä ja miten viestit sähköpostilla?

14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen

  • Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
  • Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
  • Omat voimavarat ja kuormitustekijät
  • Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
  • CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
  • Seuraava askel?

15:00 Päivän yhteenveto

15:30 Koulutus päättyy

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä
Jari Salminen
Toimitusjohtaja
Brik Osaamiskeskus Oy
Life Science Center
Keilaranta 10-18
Espoo