Lean Service Manager

Kesto: 2.0 pv

Kuvaus

Palvelupäällikkö käyttää kaiken aikansa yleensä palvelun käytännön varmistamiseen ja johtamiseen ja hän sopeutuu olosuhteisiin ja keksii keinoja vaikeuksien voittamiseksi ja menee eteenpäin. Palvelupäälliköllä ei yleensä ole aikaa (halua olisi) kehittää ja parantaa tekotapoja ja menetelmiä. Tarjoamme tässä koulutuksessa tähän kättä pidempää ja käytännöllisiä neuvoja ja työkaluja, joilla palvelupäällikkö pystyy kehittämään toimintaa ja oppii myös näkemään kehittämisen taloudelliset vaikutukset.


Koulutuksessa käymme läpi kehittämisen tärkeimmät työkalut, identifioimme kunkin osallistujan konkreettisen haasteen, johon kehittämisvälineitä sovelletaan. Haasteen määrittelyn jälkeen osallistujat tekevät koulutusjaksojen välillä pienimuotoisen kehittämisharjoituksen, joka arvioidaan ja osallistujille myönnetään ’’Lean Service Manager’’ -sertifikaatti.

Ohjelma

1. Päivä
•    Avaus ja esittäytymiset
•    Mitä on Lean
•    Hukka ja sen muodot
•    Tärkeimmät Lean-kehitysmenetelmät
•    Esimerkkejä Lean-toteutuksesta
•    Kehityskohteiden valinta
•    Kehittämisen sudenkuopat
•    Harjoitustöiden aiheiden etsiminen osallistujien kanssa

2. Päivä
•    Lean johtamisesta
•    Arvovirta-analyysi
•    Kehitysprojektin vaikutuksen arviointi
•    Harjoitustöiden esittely ja yhteisarviointi
•    Palaute
•    Sertifikaattien jako

Järjestäjä