Myyntineuvottelujen läpivienti etänä
Kuvaus
Nykyaikana asiantuntijat osallistuvat myyntitoimintaan yhä enemmän. Rsult asiakasneuvottelukokemus tarjoaa todellisuutta vastaavan, käytännön läheisen myyntikokemuksen aidolle asiakkaalle. Asiakasneuvottelukokemus on myyntihanke, jossa viedään kaikki vaiheet läpi etävalmennuksena ja samalla nostetaan myyntitiimin valmiutta etämyyntitapaamisiin.
Kohderyhmä
• Asiantuntijat, jotka haluavat kehittää myynnillisyyttään
• Asiakastiimit, yhteistyön kehittäminen ja etämyynnin taidot
• Myyntitiimit, jotka haluavat koeponnistaa oman myyntimallinsa
Hyödyt
• Ymmärrys myyntiprosessista kasvaa, poistetaan mystiikkaa myynnin ympäriltä
• Asiakkaan kuuntelu paranee, ymmärrys asiakkaan haasteiden muuttamisesta ehdotuksiksi kasvaa
• Tästä seuraa laadukkaampia ehdotuksia ja lisää myyntiä
• Lisäksi saat käytännönläheisiä vinkkejä myyntipalaverin pitämiseen etätyökaluilla, riippumatta käytettävästä työkalusta.
Asiakasneuvottelukokemus on myyntihanke, jossa viedään kaikki vaiheet läpi etävalmennuksena ja samalla nostetaan myyntitiimin valmiutta etämyyntitapaamisiin.
Asiakasneuvottelukokemus on yrityskohtainen etävalmennus, joka koostuu kolmesta aidosta asiakastapaaisesta:
• Bookattu ensimmäinen tapaaminen
• Ratkaisuehdotuksen alustava esitys.
• Ratkaisuhdotuksen closaus ja tarjouksen runko
Rakenne
Kolme n 3 tunnin etävalmennusta, joissa kussakin on:
• Teoriaa, käytännön oppeja
◦ Tiimeittäin valmistautuminen tapaamiseen
◦ Tiimien aito asiakastapaaminen
◦ Valmentajien palaute tiimeille tapaamisesta
• Yhteinen session päätös ja välitehtävien anto
Valmennukseen osallistuvat myynti- ja asiakastiimit:
• Kohtaavat asiakkaan edustajan (asiakasvalmentajan)
• Käyvät kolme asiakaskohtaamista kokonaisuudessaan läpi valmisteluineen
• Toimivat oman työroolinsa mukaisesti (tai voivat kokeilla muuta roolia)
• Saavat yksilö- ja tiimipalautetta jokaisesta kohtaamisesta itsearvioinnin lisäksi
Työpajakokonaisuuden vetäjät ovat asiakasvalmentajia:
• Kokeneita johdon / ostamisen / myymisen ammattilaisia
• Edustavat todellista / todenmukaista asiakkuutta ja tarvetta, jota heille osoitettu tiimi ratkaisee koko simulaation ajan
• Toimivat ’omia itseään’ eivätkä edusta mitään ennalta kirjoitettua simulaatioroolia
• Ryhmäkeskusteluissa valmentajat tulevat tutuiksi kaikille osallistujille
Simulaation toimivuus:
• Todenmukaisuus on >90%
• Myös hyvin kokeneet myynnin ammattilaiset kokevat saavansa todellista hyötyä.
Tyypillinen palaute on ”näitä pitäisi harjoitella joka vuosi!”