Certified Agile Service Manager®
Kuvaus
Tämä kaksipäiväinen kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelujohtamiseen (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelujohtamisen prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.
Tavoitteet
Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssilla tavoite on ymmärtää:
- Miksi ketterää palvelujohtamista?
- Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
- Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
- Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen DevOps, ITIL®, SRE, Lean ja Scrum
- Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
- Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
- 1 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen.
- 2 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät "juuri tarvittavan määrän" kontrollia
Kohderyhmä
- Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet kartuttamaan osaamista ketteristä menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
- Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
- Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
- Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
- Prosessien sidosryhmät
Ohjelma
Päivä 1
- Mitä on ketteryys (Agile)?
- Ketterät käytännöt
- Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
- Prosessin suunnittelun perusteet
- Ketterä prosessisuunnittelu
- Ketterän palvelujohtamisen roolit
Päivä 2
- Ketterä prosessin suunnittelu
- Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
- Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
- Ketterä prosessin parantaminen
- Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
- Kuinka päästä liikkeelle
- Kertaus koetta varten
Ennakkovaatimus
Koulutukseen ei ole ennakkovaatimuksia, mutta kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa.
Koulutuksen blueprint
Sertifiointi
Sertifiointitesti koostuu 40:stä monivalintakysymyksestä (englanniksi) ja läpipääsyyn tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Aikaa suorittamiseen on 60 minuuttia. Kokeen läpäisseille myönnetään Certified Agile Service Manager® -sertifikaatti. Valmennukseen osallistujat saavat sertifiointikokeeseen (OLP, online) tenttivoucherin, jolla voi varata etävalvotun tentin. Voucher on voimassa 90 päivää sen toimittamisesta. Osallistujat luovat Webassessor-tilin osoitteessa www.webassessor.com/devopsinstitute.
Materiaali
- 16 tuntia valmentajavetoista luokkahuonevalmennusta harjoituksineen (koulutuskieli suomi/englanti)
- The Agile Service Management Guide -opas ja Scrum Guide -opas (ennakko-opiskelumateriaalina, englanniksi)
- Luentomateriaalit (englanniksi)
- Soveltavat harjoitukset, jotka on suunniteltu perusideoiden havainnollistamiseen
- Esimerkkidokumentteja, dokumenttipohjia, työkaluja ja tekniikoita
- Pääsy lisätietopankkeihin ja yhteisöihin
CASM® is a registered trademark of DevOps Institute. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for CASM®.
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
11.9.2023 | 9.00 | 16.00 | |
12.9.2023 | 9.00 | 17.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.


Senior Consultant
Wakaru Oy
Messuaukio 1
Helsinki