Certified Agile Service Manager®

Kesto: 2.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

Tämä kaksipäiväinen kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelunjohtamiseen (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelujohtamisen prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.

KURSSIN TAVOITTEET

Oppimistavoitteet Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssilla ovat ymmärtää:

  • Miksi ketterää palvelujohtamista?
  • Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
  • Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
  • Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen ITSM, Kanban, Lean ja DevOps
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
  • Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
    • 1 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen. 
    • 2 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät "juuri tarvittavan määrän" kontrollia 

KURSSIMATERIAALIT

  • 16 tuntia valmentajavetoista luokkahuonevalmennusta harjoituksineen (koulutuskieli suomi/englanti)
  • The Agile Service Management Guide - opas ja Scrum Guide -opas (ennakko-opiskelumateriaalina, englanniksi)
  • Luentomateriaalit (loistava koulutuksen jälkeinen työkalu, englanniksi)
  • Osallistuminen ainutlaatuisiin soveltaviin harjoituksiin, jotka on suunniteltu perusideoiden havainnollistamiseen
  • Esimerkkidokumentteja, dokumenttipohjia, työkaluja ja tekniikoita
  • Pääsy lisätietopankkeihin ja yhteisöihin 

AGENDA

Päivä 1

  • Mitä on ketteryys (Agile)?
  • Ketterät käytännöt
  • Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
  • Prosessin suunnittelun perusteet
  • Ketterä prosessisuunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit

Päivä 2

  • Ketterä prosessin suunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
  • Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
  • Ketterä prosessin parantaminen
  • Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
  • Kuinka päästä liikkeelle
  • Kertaus koetta varten

SERTIFIOINTI

Sertifiointitesti koostuu 40:stä monivalintakysymyksestä (englanniksi) ja läpipääsyyn tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Aikaa suorittamiseen on 60 minuuttia. Kokeen läpäisseille myönnetään Certified Agile Service Manager® -sertifikaatti. 

 

Valmennukseen osallistujat saavat sertifiointikokeeseen (OLP, online) tenttivoucherin, jolla voi varata etävalvotun tentin. Voucher on voimassa 90 päivää sen toimittamisesta. Osallistujat luovat Webassessor-tilin osoitteessa www.webassessor.com/devopsinstitute.

ENNAKKOVAATIMUKSET

  • Ennakkotehtävien suorittaminen
  • Kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa

KOHDEYLEISÖ

  • Kuka tahansa ken on kiinnostunut oppimaan ketterien menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
  • Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
  • Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
  • Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
  • Prosessien sidosryhmät 

Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssi vastaa hyvin pitkälti Certified ScrumMaster (CSM) -koulutusta.

 

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
17.8.20229.0016.30
18.8.20229.0016.30

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Lari Peltoniemi
Executive Consultant
Wakaru Oy
Messukeskus Siipi
Pasila
Etävalmennus / Helsinki