ITIL® 4 Create, Deliver and Support

Kesto: 3.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

Tuotekuvaus / Esittely

ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support -moduuli (CDS) tarjoaa yleisiä ohjeita, jotka syventävät ITIL 4 Foundationissa esiteltyjä käsitteitä ja kattavat samalla nykyaikaisten yritysten kohtaamia haasteita – ammattitaidosta, tiimikulttuurista ja yhteistyöstä työn ulkoistamiseen ja useiden toimittajien hallintaan. Valmennus sopii ITIL 4 Foundation valmennuksen jälkeen henkilöille, jotka haluavat tehdä välittömiä konkreettisia muutoksia organisaationsa työtapoihin palveluiden hallinnassa. Moduuli käsittelee vähemmän teknisiä näkökohtia, vaan enemmän käytännöllistä ja kokonaisvaltaista lähestymistapaa tehokkaiden ja virtaviivaisten palvelujen luomiseen ja hallintaan.

Muutosten nopeuden ja IT-tiimien paineen pysyessä mukana on IT-ammattilaisten varmistettava, että heidän tarjoamansa palvelut vastaavat edelleen kysyntään ja kehittyvät yhä nopeammin - hallittavasti. Kaikilla palveluhallinnan ammattilaisilla, luomisesta jatkuvaan palveluun, on selkeä kuva arvosta asiakkaalle ja tarvittavat työtavat tehokkaan palveluhallinnan luomiseen. Palveluiden tulee olla vakaita ja joustavia samalla kun ne mukautuvat muuttuviin vaatimuksiin. Näiden vuoksi organisaatioissa on ymmärrettävä arvovirtojen kehittäminen ja jatkuva parantaminen arvon tuottamisen mahdollistajana.

Mm. käsitellään seuraavia kyvykkyyksiä (ITIL 4 Practices)
Change enablement, Deployment mgmt., Incident mgmt., Knowledge mgmt., Monitoring and event mgmt., Problem mgmt., Release mgmt., Service design, Service desk, Service level mgmt., Service validation and testing, Software development and management.

Tavoite / Oppimistavoitteet

Mitä valmennus sisältää ja mitä tukea saat omalle työlle:
Luomaan erilaisia arvovirtoja ja aktiviteetteja palveluiden ja tuotteiden luomiseksi sekä toimittamiseksi ja tukemiseksi.

  • Luoda ja kehittää arvovirtoja organisaation toiminnan tueksi
  • Parantaa palvelu tehokkuutta; miten hyödyntää ITIL practiceja sekä mitata palvelun suorituskykyä
  • Huomioimaan organisaatiorakenteet, tiimityön, moniosaavien tiimien, kulttuurin ja työntekijätyytyväisyyden merkityksen
  • Luoda tehokas työn virtaus; resurssienhallintaa, uusien toimintatapojen hyödyntämistä (shift left, CI/CD..), jonojen hallintaa, priorisointia
  • Hyödyntää uutta teknologiaa palveluhallinnan tukena (Robotiikka, AI, koneoppiminen, analytiikka)
  • Luoda menestymisen kulttuuria
  • Huomioimaan palveluhallinta monitoimittajaympäristössä
  • Ymmärtää eri viitekehyksien keskinäistä vaikutusta ja tukea

Kohderyhmä

IT-alan ammattilaiset ja johtajat, jotka ohjaavat IT- ja digitaalisten tuotteiden ja palveluiden toimintaa ja toimittamista.
Ammattilaiset, jotka vastaavat toimituksesta, mukaan lukien kehitys, käyttöönotto sekä seuranta ja tuki.
Jokainen, joka on vastuussa siitä, että palvelut toimitetaan ja tuetaan sovittujen tasojen mukaisesti.

Rooleina esim:
IT Operations Manager, Service Desk Manager, Development Managers, Developers, Infrastructure Operations Engineer, Change and Release Manager, Incident Manager, Problem Manager, Service Transition Manager, Application Operations Engineer, Availability Manager, IT Coordinator, Network Systems Administrator, IT Support Manager, Technical Support Engineer, Information Security, Data Center Support Specialist

Kurssin ohjelma

Day 1:
Welcome & Introductions
The evolution of professionalism
Information and technology to create, deliver and support services
Value streams to create, deliver and support services

Day 2:
Wrap up, day 1
Value stream for a new services and related practices
Value stream to provide user support and related practices

Day 3:
Wrap up, day 2
How to create, deliver and support services
Co-ordinate, prioritize ans structure work
Considerations (Buy vs Build, Sourcing, SIAM)
Recap and course closure

Esitietovaatimukset

ITIL® 4 Foundation sertifikaatti

Koulutuspäivän aikataulu

3 päivää, 9:00-16:00 (3.pv 09:00-14:00)

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kurssimateriaali

Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Osaamisen todistaminen sertifioinnilla

Valmennus sisältää online-tentin jokaiselle osallistujalle.

Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin. Suosittelemme vahvasti käyttämään etänä tehtäviin sertifiointitesteihin omaa kannettavaa tietokonetta tai yrityksen hallinnoimien tyäaseman tapauksessa pyytämään adminoikeuksia kokeen suorituksen ajaksi. Etänä tehtävän kokeen aikana käytettävä ohjelma tarvitsee kameran, mikrofonin, näytön ja näppäimistön seurannan oikeudet.

  • Kysymyksien vaativuustaso: Bloomin taksonomian tasot 23
  • Monivalintakoe: yksi vaihtoehto neljästä on oikein
  • Tentti kieli: englanti
  • Tentin kesto: 1 tunti 30 minuuttia + 25% muille kuin englantia äidinkielenään puhuville (=113min)
  • Kysymysten määrä: 40
  • Läpipääsyraja: 28/40 70%
  • Yksi piste / oikea vastaus
  • Oheismateriaalin käyttö ei ole sallittua
  • Osallistumisedellytykset: ITIL 4 Foundation sertifikaatti + osallistuminen kursseille
  • Sertifiointi ei vanhene
  • Toteutustapa: verkkotentti

ITIL 4 -jatkokurssit
Katso webinaaritallenne ITILin jatkokurssien esittelystä: https://www.oppia.fi/webinars/itil-4n-uusimmat-uutiset

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
29.8.20229.0016.00
30.8.20229.0016.00
31.8.20229.0016.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Senior Consultant
Wakaru
Messukeskus Siipi
Pasila
Etävalmennus / Helsinki