ITIL® 4 Digital & IT Strategy

Kesto: 3.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

Tuotekuvaus / Esittely

ITIL® 4 Digital & IT Strategy (DITS) – mahdollistaa liiketoiminnan menestyminen luomalla kehitystä tukevat digitalisaatio ja IT strategiat.

Luo digitaalinen visio ja organisaation läpäisevä digitaalinen strategia:
Opit arvioimaan ja ymmärtämään sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä digitalisaationäkemystä laadittaessa ja miten ja miksi organisaatioiden on kehitettävä strategioitaan ja työmenetelmiään kilpaillakseen nykyaikaisessa palvelutaloudessa. Opit onnistuneen digitaalisen strategian vaikutuksesta ja merkityksestä liiketoiminnan menestykselle sekä digitalisaatiostrategian vuorovaikutukseen liiketoiminnan muiden osa-alueiden kanssa.

Jalkauta strategia operatiiviseen toimintaan: Digitaaliset ja IT-strategiat ovat keskeinen osa ITIL 4 -palveluarvojärjestelmää, ja niitä ohjaavat ITIL 4:n ohjaavat periaatteet. Opit kuinka strategian tulisi vaikuttaa palvelujen suunnitteluun, toimittamiseen ja tukeen koko palvelun arvoketjussa ja kuinka hyödyntää ITIL 4 -käytäntöjä strategiseen menestykseen.

Reagoi häiriötekijöihin:
Tavoitteena ymmärtää miten pidetään liiketoiminta oikein kohdistettuna määritellyn asiakaskunnan kannalta – estetään häiriötekijöiden vaikutus toimintaan. Digi- ja IT-strategia auttaa organisaatioita myös arvioimaan digitaalista valmiutta ja sitä, miten teknologiaa voidaan ja pitäisi hyödyntää toiminnan tehokkuuden ja asiakastyytyväisyyden parantamiseksi.

Hallitse strategisia riskejä VUCA-ympäristöissä*:
Digitaaliseen liiketoimintamalliin siirtyminen luo mahdollisuuksia, mutta lisää myös riskejä organisaatioille. Tämä sertifikaatti auttaa johtajia ja johtajiksi pyrkiviä tunnistamaan, arvioimaan ja hallitsemaan mahdollisuuksia ja riskejä, jotka liittyvät toimintaan yhä enemmän VUCA-ympäristöissä.

* VUCA – kuvaa epävarmaa liiketoiminta, sosiaalista ja taloudellista ympäristöä, nykyään myös ilmastonmuutoksen aiheuttamaa ekologista ympäristöä, jossa organisaatiot toimivat

    • Volatile – epävakaa, ailahteleva
    • Uncertain - epävarma
    • Complex - monimutkainen
    • Ambigous – epäselvä

Tavoite / Oppimistavoitteet

ITIL 4: Digital and IT Strategy lisää uusia näkökulmia ITIL 4 ohjeistukseen ja nostaa keskustelun ITIL konsepteista organisaation strategiselle tasolle. Kurssi auttaa IT:n ja digitalisaation johtajia vaikuttamaan strategisiin liiketoimintapäätöksiin ja edistämään niitä auttamalla:

  • Luomaan tarkoituksenmukaisen digitaalisen strategian, joka on linjassa liiketoiminnan tavoitteiden kanssa
  • Ymmärtämään kuinka liiketoiminnan ja IT:n johtajat ympäri maapallon vastaavat digitaaliseen murrokseen uudelleenmuotoilemalla yrityksen strategiaa, omaksumalla prosesseja ja jopa uudelleenmäärittämällä kokonaisia liiketoimintamalleja
  • Tutkimaan ITIL 4 viitekehyksen käyttöä tukemaan organisaatioita organisaatioiden digitaalisen transformaationsa matkalla, palvelunhallinnan haasteiden ymmärtämisessä ja uuden teknologian hyödyntämisessä

Kurssi kattaa myös miten ITIL 4 voidaan integroida uusien käytäntöjen ja uuden teknologian kanssa ilmentyvien sisäisten ja ulkoisten haasteiden kohtaamiseksi.

Katso kurssin tutkintovaatimuksista tarkempi kuvaus käsiteltävistä aiheista.

Kohderyhmä

Henkilöt, jotka osallistuvat digitalisaatio ja/tai liiketoimintaja- ja IT-strategioiden määrittelyyn ja toteutukseen

Ammattilaiset, jotka vastaavat asiakkaiden vaatimuksiin, transformaatioon ja uusien/parannettujen IT-pohjaisten palveluiden kysynnän hallintaan ja muodostamiseen

Mm. Senior IT and business executives and leaders, Heads of Department, CxO

Kurssin ohjelma

Valmennuksen perusohjelma:
Päivä 1:

  • Welcome & Introductions
  • Key concepts
  • What is the vision?
  • Assignment 1

Päivä 2:

  • Where are we now?
  • Where do we want to be and how do we get there?
  • Assignment 2
  • Take action!
  • Assignment 3
  • How do we know how we are progressing?

Päivä 3:

  • How do we keep the momentum going?
  • Assignment 4
  • Digital leadership
  • Managing innovation and emerging technologies
  • Managing strategic risk
  • Structuring for digital business
  • Course closure

Esitietovaatimukset

ITIL® 4 Foundation sertifikaatti
JA
kandidaattien tulee pystyä todistamaan, että heillä on vähintään kolmen vuoden kokemus johtamisesta.

Koulutuspäivän aikataulu

3 päivää, 9:00-16:00

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kurssimateriaali

Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai läppäri mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Kurssin aikana tehdään harjoitustehtäviä, joiden muokkaamiseen tarvitaan käytännössä kannettavaa tietokonetta. Harjoitustehtävien hyväksytty suorittaminen on vaatimus kurssin suorittamiselle, johon tarvitaan sekä harjoitustehtävien suorittaminen vaaditulla tasolla että sertifiointitestin läpäisy hyväksytysti.

Osaamisen todistaminen sertifioinnilla

Valmennus sisältää online-tentin jokaiselle osallistujalle.

Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin. Suosittelemme vahvasti käyttämään etänä tehtäviin sertifiointitesteihin omaa kannettavaa tietokonetta tai yrityksen hallinnoimien tyäaseman tapauksessa pyytämään adminoikeuksia kokeen suorituksen ajaksi. Etänä tehtävän kokeen aikana käytettävä ohjelma tarvitsee kameran, mikrofonin, näytön ja näppäimistön seurannan oikeudet.

  • Kysymyksien vaativuustaso: Bloomin taksonomian tasot 23
  • Monivalintakoe: yksi vaihtoehto neljästä on oikein
  • Tentti kieli: englanti
  • Tentin kesto: 1 tunti + 25% muille kuin englantia äidinkielenään puhuville (=75min)
  • Kysymysten määrä: 30
  • Läpipääsyraja: 21/30 70%
  • Yksi piste / oikea vastaus
  • Oheismateriaalin käyttö ei ole sallittua
  • Osallistumisedellytykset: ITIL 4 Foundation sertifikaatti + osallistuminen kursseille
  • Sertifiointi ei vanhene
  • Toteutustapa: verkkotentti

ITIL 4 -jatkokurssit
Katso webinaaritallenne ITILin jatkokurssien esittelystä: https://www.oppia.fi/webinars/itil-4n-uusimmat-uutiset

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
28.11.20229.0016.00
29.11.20229.0016.00
30.11.20229.0016.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Senior Consultant
Wakaru
Messukeskus Siipi
Pasila
Etävalmennus / Helsinki