VeriSM™ PLUS

Tarjouspyyntö asiakaskohtaisesta toteutuksesta

Kuvaus

VeriSM™ tarkoitus

Jos on olemassa kuluttaja niin on olemassa myös palveluntuottaja. Tuottajat tuottavat. Ei loppujen lopuksi ole väliä tuottavatko he palvelua vai tuotetta - haluamme keskittyä periaatteisiin tuottamisen takana. Tuottamisen periaate perustuu asiakkaan ymmärtämiseen. Sellaisen asian tuottaminen jota asiakas ei halua ei tuota arvoa tuottajalle eikä kuluttajalle. Se on itse asiassa pelkkää hukkaa. Ja huonoa liiketoimintaa. Jotta tuotteet ja palvelut olisivat menestyksekkäitä niiden pitää hyödyttää sekä tuottajaa että kuluttajaa. Tuottaja investoi omaa aikaa ja rahaansa tuotteisiin ja palveluihin vain jos he näkevät niille jatkuvaa kysyntää. Kuluttajat saavat arvoa vain jos heidän tarpeensa täytetään ja he tuntevat saavansa rahalleen vastinetta. Molemmille osapuolille pitää olla määritelty ja ymmärretty arvolupaus.

VeriSM™ kokoaa tuttujen palvelunhallinnan viitekehyksien päälle/rinnalle joukon 2020-luvun palvelunhallinnan näkökulmia ja työkaluja, jotka auttavat uudella nykyaikaisella tavalla hahmottamaan palvelunhallinnan maailmaa ja kehittämään organisaatiota ja sen kyvykkyyksiä. Lopputuloksena on kyvykkäämpi organisaatio tuottamaan digitaalisia palveluita. 

VeriSM™ kuvaa palvelunhallinnan lähestymistapaa organisaation tasolta päästä päähän -ajattelumallin kautta eikä siis keskity mihinkään yksittäiseen osastoon. Se näyttää organisaatioille VeriSM™-mallin pohjalta, kuinka ne voivat ottaa käyttöön valikoiman johtamiskäytäntöjä joustavalla tavalla toimittaakseen oikeanlaisen tuotteen tai palvelun kuluttajilleen oikea-aikaisesti. VeriSM™ mahdollistaa räätälöidyn lähestymistavan riippuen liiketoiminnan tyypistä, organisaation koosta, liiketoiminnan prioriteeteista, organisaatiokulttuurista ja jopa työn alla olevan yksittäisen projektin tai palvelun luonteesta. Se ei keskity yhteen määräävään työtapaan, vaan auttaa organisaatioita reagoimaan näiden kuluttajiin ja tuottamaan arvoa integroiduilla palvelunhallinnan käytännöillä. VeriSM™ näyttää, kuinka nykyiset tehokkaat työtavat sovitetaan organisaation kokonaiskontekstiin ja kuinka otetaan joustavasti käyttöön erilaisia johtamiskäytäntöjä erilaisia palvelunhallinnan tilanteita varten.

Kenelle valmennus soveltuu?

Valmennus soveltuu kaikilla ammattilaisille, jotka ovat osana oganisaatiossaan arvoa asiakkailleen tuovissa palveluissa; tuotannon, kehittämisen tai johtamisen kautta. Valmennusta suositellaan myös henkilöille jotka ovat kehittämissä itseään tai etsimässä uusia tehtäviä organisaatiossa, joka vaatii perus ymmärrystä IT palvelu johtamisesta. 

Valmennuksen sisältö

1. Moduuli: Palvelu organisaatio 

2. Moduuli: Ihmiset ja organisaation struktuuri

3. Moduuli: VeriSM™ Malli

4. Moduuli: Progressiiviset käytännöt

5. Moduuli: Innovatiiviset teknologiat

6. Moduuli: Käytännön VeriSM™

Valmennuksen ennakko vaatimukset

Valmennukseen osallistuessa tulee olla suoritettuna 1 tai useampi seuraavista vaatimuksista.

  • VeriSM™ Essentials -Sertifikaatti

  • Viimeisimmän version ITIL® Foundation -Sertifikaatti

Lataa VeriSM-mallin juliste ilmaiseksi Oppiasta.


Who should attend this VeriSM™ Plus Training?

This VeriSM™ Training course is aimed at all professionals and organisation involved in delivering value to customers through delivery, development, operation and/or promotion of services.

VeriSM™ Plus training is recommended for graduates and undergraduates who are looking to join an organisation and required a basic understanding of IT Service Management. This VeriSM™ training course is also designed for Manager and executives who are involved in the delivery of value to customers and required knowledge in IT Service Management.

VeriSM™ Plus Prerequisites

Delegates wishing to attend this VeriSM™ Plus training must hold one or more of the following:

  • VeriSM™ Essentials Certificate

  • A Current foundation certificate in IT Service Management (ITIL® Foundation)

VeriSM™ Plus Course Outline

1. Module: The Service Organisation

  1. Digital Transformation – Delegates will learn how to define the impact of new technologies on organisations and how to describe the impact of digital transformation on service management

2. Module: People and Organisational Structure

  1. Organisational structure – Delegates will be able to define the differences between a leader and a manager and learn how to explain the competencies of the service management professional. Learn how to list the elements of a well-functioning team.

3. Module: The VeriSM™ Model

  1. The VeriSM™ model – Delegates will learn the elements of VeriSM™ model and explain how VeriSM™ re-defines service Management.

  2. Delegates will also learn how to explain how VeriSM™ uses the management mesh to create and stabilize services, wiliest gaining an understanding of the elements within each of the four stages of the VeriSM™ Model

    1. Define.

    2. Produce.

    3. Provide.

    4. Respond.

  3. Adapting the VeriSM™ model – Delegates will learn how to define the process of selecting and integrating management practices and will be able to explain the characteristics of successful operating models

4. Module: Progressive Practices

  1. Delegates will be able to indicate the success factors for adopting progressive management practices and will be able to clarify the key concepts and when to apply Agile, DevOps, SIAM and Lean as a management practice

5. Module: Innovative Technologies

  1. Impact of Technology – Delegates will learn how to summarize implications of technology on service Management and will be able to explain the benefits of cloud, virtualization and automation.

  2. Delegates will learn how to explain the impact of big data, internet of things, mobile computing, bring your own device on service management. To be able to describe server-less computing, artificial intelligence, Robotic Process Automation (RPA), Machine Learning and containerization.

6. Module: Getting started with VeriSM™

  1. Delegates will learn how to identify and describe how to move from a reactive to proactive operation with VeriSM™

Download VeriSM model poster for free from Oppia.fi.

Suosittelemme vahvasti käyttämään etänä tehtäviin sertifiointitesteihin omaa kannettavaa tietokonetta tai yrityksen hallinnoimien tyäaseman tapauksessa pyytämään adminoikeuksia kokeen suorituksen ajaksi. Etänä tehtävän kokeen aikana käytettävä ohjelma tarvitsee kameran, mikrofonin, näytön ja näppäimistön seurannan oikeudet. 

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä