Major Incident Management-etävalmennus

Kesto: 1.0 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

Major Incident management-valmennuksen tavoitteena on tuoda osallistujille perusteet laajavaikutteisten häiriötilanteiden käsittelyyn. Laajavaikutteiset häiriötilanteet ovat haastavimpia tilanteita, joihin palvelutuottajaorganisaatiot joutuvat aina ajoittain – vaikka niitä yritetään ennakolta estää. Valmennuksen aikana osallistuja omaksuu perusteet toimintamallin käyttöönottoon ja kehittämiseen organisaatiossa, sisältäen keskeisimmät onnistumisen edellytykset. Pääpainopisteenä on toiminta itse tilanteessa, mutta valmennuksessa käsitellään myös ennakoivia tekijöitä, jotka tulee jo palvelun suunnittelussa huomioida.

Tilanteiden käsittelyssä on aina yrityskohtaisia eroja, joten tarkkaa yleissopivaa tehtävälistaa ”tee juuri näin” ei voida luoda. Käsiteltävien aihealueiden kautta osallistuja saa hyviä perusteita, joita voi huomioida toiminnassa ja tavoitteena on herättää ajatuksia jatkokehityksestä – miten jatkossa voidaan toimia paremmin tai jopa estää tilanteiden syntymistä.

Sisältö

Mitä valmennus sisältää ja mitä tukea saat omalle työlle:

  • Toimintamalli – yleisrunko
  • Häiriönhallinta
    • Onnistumistekijät
    • Perustoimintamallit laajavaikutteisen tilanteen tukena
  • Jatkuvuudenhallinta
    • Palveluiden suunnittelun tukena
    • Laajavaikutteisessa häiriötilanteessa
  • Osaaminen ja henkilöstö
    • Roolit, taidot, osaamisprofiilit
    • Tiimikulttuuri
  • Johtaminen
    • Tilannejohtaminen
    • MIM-palaverit
    • Katselmoinnit
  • Ongelmanratkaisutekniikat

Kohderyhmä

Henkilöt, jotka toimivat laajavaikutteisien häiriötilanteiden yhteydessä – lähes kaikki palveluhallinnan ammattilaiset. Esim. Asiantuntijat, tiimivastuulliset, esihenkilöt, palvelupäälliköt, projektipäälliköt, palvelupisteen asiantuntijat, kehittäjät, prosessipäälliköt ja -omistajat, palveluomistajat, tuoteomistajat

Esitietovaatimukset

Valmennus ei vaadi ennakkotietoja tai sertifiointeja. Palvelujohtamisen keskeisien viitekehyksien (esim. ITIL®) tunteminen edesauttaa.

Valmennuksen aikataulu

1 päivä, 9–17

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on englanninkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.

 

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
7.6.20249.0017.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Executive Consultant
Wakaru
Teams
Etävalmennus