PalveluMestari™ – SIAM Overview
Kuvaus
PalveluMestari – SIAM Overview -valmennus on tehokas johdatus SIAM-viitekehykseen (Service Integration and Management) ja sen toimintamalleihin. Osallistujat oppivat tunnistamaan monitoimittajaympäristön keskeiset haasteet ja SIAMin tarjoamat ratkaisut, jotka edistävät yhteistyötä ja hallintaa. Käytännön esimerkit ja lyhyet case-tapaukset auttavat soveltamaan oppeja omassa organisaatiossa.
Valmennuksen hyödyt
- Ymmärrät SIAM-mallin keskeiset elementit ja hyödyt.
- Opit hallitsemaan monitoimittajaympäristön yhteistyötä ja haasteita.
- Saat käytännön työkaluja konfliktien ja muutosten hallintaan.
- Tiedät, miten mukauttaa SIAM organisaation tarpeisiin.
Kohderyhmä
IT-palveluhallinnan ammattilaiset, kuten palvelupäälliköt ja prosessinomistajat, jotka toimivat monitoimittajaympäristössä tai suunnittelevat SIAM-mallin käyttöönottoa.
Sisältö
- Mikä on SIAM?
- SIAMin toimintamalli, rakenne ja keskeiset roolit
- Asiakas, yhdistäjä ja toimittaja: vastuut ja yhteistyö.
- Kuinka SIAM rakentaa läpinäkyvyyttä ja vastuualueita.
- SIAMin prosessit:
- Integrointi ja yhteistyön hallinta.
- Konfliktien ja muutosten hallinta monitoimittajaympäristössä.
- SIAMin käyttöönotto
- SIAMin käyttöönoton vaiheet
- SIAM-mallin mukauttaminen organisaation tarpeisiin.
- Monitoimittajaympäristön haasteet ja hyödyt
- Case- esimerkkejä monitoimittajaympäristön haasteista ja SIAMin hyödyistä.
- SIAMin käyttöönoton vaiheet
Mikä on PalveluMestari?
Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.
PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.
Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:
- 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
- 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
- 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti
Katso täältä tulevien PalveluMestari-valmennusten ajankohdat
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
19.9.2025 | 9.00 | 12.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.


Executive Consultant
Wakaru
Etävalmennus