PalveluMestari™​ – Palvelujen operatiivinen johtaminen

Kesto: 0.5 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

PalveluMestari​ – Palvelujen operatiivinen johtaminen -valmennus tarjoaa syvällisen ymmärryksen siitä, miten palvelutuotantoa johdetaan tehokkaasti ja kehitetään strategisesti. Valmennuksessa käsitellään operatiivisen toiminnan keskeisiä vaatimuksia, palveluiden hallintaa ja jatkuvaa kehittämistä. Opit, miten SLA:t (ja XLA:t) määritellään, miten palvelupyyntöjä ja häiriöhallintaa ohjeistetaan sekä miten operatiivista toimintaa seurataan ja kehitetään liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti.

Valmennuksen hyödyt

  • Hanki kattava ymmärrys operatiivisen palvelutuotannon keskeisistä elementeistä ja niiden johtamisesta.
  • Opettele SLA-määrittelyjen, valvonnan ja häiriöhallinnan avulla varmistamaan palveluiden laatu ja saatavuus.
  • Opi, miten operatiivisen toiminnan ja palvelujohtamisen toimintatavat tukevat palveluiden jatkuvaa kehittämistä.

Kohderyhmä

Hyvinvointialueiden ja SOTE-toimijoiden IT-johtajat, palvelupäälliköt ja asiantuntijat, jotka työskentelevät IT-palveluiden hankinnan, hallinnan ja kehittämisen parissa, erityisesti monitoimittajaympäristöissä.

Sisältö

Operatiivisen toiminnan vaatimukset 

  • Mitä palvelutuotanto tarvitsee toimiakseen hyvin? 
  • Palvelupisteen koulutus ja ohjeistukset 
  • Palvelupyyntöjen määrittelyt 
  • Valvonnan parametrit 
  • Häiriöhallinnan ohjeistukset 

Operatiivisen toiminnan johtaminen 

  • SLA (ja XLA) 
  • Mitä mitataan, miten tietoa käytetään hyödyksi 
  • Miten ongelmanhallinta auttaa (ja mitä vaatii toteutuakseen)

Palveluiden kehittäminen 

  • Miten palvelujohtamisen toimintatavat tukevat palveluiden kehittämistä 
  • Operatiivisen toiminnan vaatimukset  
  • Saatavuus, Kapasiteetti, Jatkuvuus kehityksen tukena ja operatiivisen tilanteen seurannassa 
  • Muutoksen tuki ja tuotantoon vienti 
    • Julkaisunhallinta 
    • Jakelunhallinta 
  • SLA määrittely  
  • Palveluluettelo ja palveluportfolio 

Katso täältä tulevien SOTE Palvelujohtaminen -valmennusten ajankohdat


Mikä on PalveluMestari?

Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.

PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.

Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:

  • 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
  • 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
  • 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti

Katso täältä tulevien PalveluMestari-valmennusten ajankohdat

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
25.9.20259.0012.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Executive Consultant
Wakaru
Teams
Etävalmennus