PalveluMestari™ – Palvelujen operatiivinen johtaminen
Kuvaus
PalveluMestari – Palvelujen operatiivinen johtaminen -valmennus tarjoaa syvällisen ymmärryksen siitä, miten palvelutuotantoa johdetaan tehokkaasti ja kehitetään strategisesti. Valmennuksessa käsitellään operatiivisen toiminnan keskeisiä vaatimuksia, palveluiden hallintaa ja jatkuvaa kehittämistä. Opit, miten SLA:t (ja XLA:t) määritellään, miten palvelupyyntöjä ja häiriöhallintaa ohjeistetaan sekä miten operatiivista toimintaa seurataan ja kehitetään liiketoiminnan tarpeiden mukaisesti.
Valmennuksen hyödyt
- Hanki kattava ymmärrys operatiivisen palvelutuotannon keskeisistä elementeistä ja niiden johtamisesta.
- Opettele SLA-määrittelyjen, valvonnan ja häiriöhallinnan avulla varmistamaan palveluiden laatu ja saatavuus.
- Opi, miten operatiivisen toiminnan ja palvelujohtamisen toimintatavat tukevat palveluiden jatkuvaa kehittämistä.
Kohderyhmä
Hyvinvointialueiden ja SOTE-toimijoiden IT-johtajat, palvelupäälliköt ja asiantuntijat, jotka työskentelevät IT-palveluiden hankinnan, hallinnan ja kehittämisen parissa, erityisesti monitoimittajaympäristöissä.
Sisältö
Operatiivisen toiminnan vaatimukset
- Mitä palvelutuotanto tarvitsee toimiakseen hyvin?
- Palvelupisteen koulutus ja ohjeistukset
- Palvelupyyntöjen määrittelyt
- Valvonnan parametrit
- Häiriöhallinnan ohjeistukset
Operatiivisen toiminnan johtaminen
- SLA (ja XLA)
- Mitä mitataan, miten tietoa käytetään hyödyksi
- Miten ongelmanhallinta auttaa (ja mitä vaatii toteutuakseen)
Palveluiden kehittäminen
- Miten palvelujohtamisen toimintatavat tukevat palveluiden kehittämistä
- Operatiivisen toiminnan vaatimukset
- Saatavuus, Kapasiteetti, Jatkuvuus kehityksen tukena ja operatiivisen tilanteen seurannassa
- Muutoksen tuki ja tuotantoon vienti
- Julkaisunhallinta
- Jakelunhallinta
- SLA määrittely
- Palveluluettelo ja palveluportfolio
Katso täältä tulevien SOTE Palvelujohtaminen -valmennusten ajankohdat
Mikä on PalveluMestari?
Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.
PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.
Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:
- 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
- 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
- 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti
Katso täältä tulevien PalveluMestari-valmennusten ajankohdat
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
25.9.2025 | 9.00 | 12.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.


Executive Consultant
Wakaru
Etävalmennus