PalveluMestari™ – Palvelutasojen hallinta

Kesto: 0.5 pv
Valitse päivä
Kurssia ei ole tällä hetkellä aikataulutettu. Ota yhteyttä ja sovi asiakaskohtainen koulutus.

Kuvaus

PalveluMestari™ – Palvelutasojen hallinta -valmennuksessa opit soveltamaan palvelutasojen hallinnan keskeisiä käytäntöjä sekä mittaamaan asiakaskokemusta osana palvelujohtamista. Valmennuksessa käsitellään SLA- ja XLA-käytännöt käytännönläheisesti sekä ITIL 4:n kaltaisten viitekehysten näkökulmasta.

Päivän aikana opit määrittelemään, seuraamaan ja raportoimaan palvelutasosopimuksia (SLA) sekä ymmärrät, miten asiakaskokemukseen perustuvat mittarit (XLA) eroavat perinteisistä suorituskykymittareista – ja miten ne voidaan yhdistää toimivaksi kokonaisuudeksi.

Valmennuksen hyödyt

  • Ymmärrät SLA- ja XLA-käytäntöjen tavoitteet ja erot
  • Opit mittaamaan ja seuraamaan palvelutasoa ja asiakaskokemusta
  • Saat käytännön työkalut SLA- ja XLA-mittareiden käyttöön
  • Osaat yhdistää tekniset ja kokemukselliset mittarit osaksi palvelunhallintaa

Kohderyhmä

Valmennus on suunnattu palvelunhallinnan asiantuntijoille ja esihenkilöille, jotka haluavat kehittää osaamistaan SLA- ja XLA-käytännöissä sekä yhdistää asiakaskokemuksen mittarit palvelun johtamiseen.

Sisältö

  • Service Level Management: Kuinka varmistaa, että palvelut vastaavat liiketoiminnan tarpeita?
  • Palvelutasojen hallinnan tavoitteet ja merkitys
  • Palvelutasosopimusten (SLA) määrittely, seuranta ja raportointi
    • roolit, rakenne ja laatiminen käytännössä
  • Mittarit ja suorituskyvyn seuranta SLA-näkökulmasta
  • Mitä XLA tarkoittaa ja miten se eroaa SLA:sta?
  • Miksi käyttäjäkokemus on noussut tärkeäksi mittariksi palvelunhallinnassa?
  • Kuinka määrittää, mitata ja seurata XLA-tavoitteita
  • SLA- ja XLA-mittarien yhdistäminen osaksi palvelunhallintaa

Mikä on PalveluMestari™?

Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.

PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.

Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:

  • 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
  • 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
  • 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti

Katso täältä tulevien PalveluMestari™-valmennusten ajankohdat

Ohjelma

PäivämääräAloitusaikaPäättymisaika
16.6.20259.0012.00

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Asiakaskohtainen tarjouspyyntö
Järjestäjä
Jani Iivonen
Executive Consultant
Wakaru
Teams
Etävalmennus