PalveluMestari™ – Palvelutasojen hallinta
Kuvaus
PalveluMestari™ – Palvelutasojen hallinta -valmennuksessa opit soveltamaan palvelutasojen hallinnan keskeisiä käytäntöjä sekä mittaamaan asiakaskokemusta osana palvelujohtamista. Valmennuksessa käsitellään SLA- ja XLA-käytännöt käytännönläheisesti sekä ITIL 4:n kaltaisten viitekehysten näkökulmasta.
Päivän aikana opit määrittelemään, seuraamaan ja raportoimaan palvelutasosopimuksia (SLA) sekä ymmärrät, miten asiakaskokemukseen perustuvat mittarit (XLA) eroavat perinteisistä suorituskykymittareista – ja miten ne voidaan yhdistää toimivaksi kokonaisuudeksi.
Valmennuksen hyödyt
- Ymmärrät SLA- ja XLA-käytäntöjen tavoitteet ja erot
- Opit mittaamaan ja seuraamaan palvelutasoa ja asiakaskokemusta
- Saat käytännön työkalut SLA- ja XLA-mittareiden käyttöön
- Osaat yhdistää tekniset ja kokemukselliset mittarit osaksi palvelunhallintaa
Kohderyhmä
Valmennus on suunnattu palvelunhallinnan asiantuntijoille ja esihenkilöille, jotka haluavat kehittää osaamistaan SLA- ja XLA-käytännöissä sekä yhdistää asiakaskokemuksen mittarit palvelun johtamiseen.
Sisältö
- Service Level Management: Kuinka varmistaa, että palvelut vastaavat liiketoiminnan tarpeita?
- Palvelutasojen hallinnan tavoitteet ja merkitys
- Palvelutasosopimusten (SLA) määrittely, seuranta ja raportointi
- roolit, rakenne ja laatiminen käytännössä
- Mittarit ja suorituskyvyn seuranta SLA-näkökulmasta
- Mitä XLA tarkoittaa ja miten se eroaa SLA:sta?
- Miksi käyttäjäkokemus on noussut tärkeäksi mittariksi palvelunhallinnassa?
- Kuinka määrittää, mitata ja seurata XLA-tavoitteita
- SLA- ja XLA-mittarien yhdistäminen osaksi palvelunhallintaa
Mikä on PalveluMestari™?
Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.
PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.
Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:
- 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
- 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
- 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti
Katso täältä tulevien PalveluMestari™-valmennusten ajankohdat
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
8.9.2025 | 13.00 | 16.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.


Executive Consultant
Wakaru
Etävalmennus