Certified Agile Service Manager®

Kuvaus

Tämä kaksipäiväinen valmennus tarjoaa johdannon ketterään palvelujohtamiseen (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelujohtamisen prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.

Valmennuksen hyödyt

Certified Agile Service Manager (CASM) -valmennuksen jälkeen ymmärrät:

  • Miksi ketterää palvelujohtamista?
  • Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
  • Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
  • Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen DevOps, ITIL®, SRE, Lean ja Scrum
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
  • Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
    • 1 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen. 
    • 2 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät "juuri tarvittavan määrän" kontrollia 

Kohderyhmä

  • Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet kartuttamaan osaamista ketteristä menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
  • Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
  • Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
  • Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
  • Prosessien sidosryhmät 

Sisältö

Päivä 1 

  • Mitä on ketteryys (Agile)?
  • Ketterät käytännöt
  • Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
  • Prosessin suunnittelun perusteet
  • Ketterä prosessisuunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit

Päivä 2

  • Ketterä prosessin suunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
  • Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
  • Ketterä prosessin parantaminen
  • Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
  • Kuinka päästä liikkeelle
  • Kertaus koetta varten

Valmennuksen aikataulu

2 päivää, klo 9–17

Esitietovaatimukset

Valmennukseen ei ole esitietovaatimuksia, mutta kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa.

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on englanninkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.

Sertifiointi

Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.

 

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä