Magic – itSMF Finlandin vuosikonferenssi 2024

Tule mukaan palvelujohtamisen ajankohtaistapahtumaan 26.–27.11.2024 Hotelli Hilton Kalastajatorpalle Helsingissä! ItSMF Finland on itsenäinen ja voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka tavoitteena on yhdistää ihmisiä ja organisaatioita, jakaa tietoa ja tehdä tutkimustyötä palvelujohtamisen alueella. Vuosikonferenssi on avoin kaikille palvelujohtamisesta kiinnostuneille. Konferenssi sopii myös englanninkielisille osallistujille. Ohjelmaan tulee molempien päivien ajalle englanninkielisiä puheenvuoroja.

A Kind of Magic – Tervetuloa itSMF Finland ry:n 20-vuotisjuhlakonferenssiin, missä palvelujohtamisen maailma on täynnä taikaa. Aloitimme 20 vuotta sitten matkamme tavoitteena palvelujohtamisen parhaiden käytäntöjen ja niiden kokemuksien jakaminen suomalaisen yhteiskunnan eduksi ja tähänastinen hieno matka huipentuu yhdistyksen näköiseen taianomaiseen vuosikonferenssiin.

Asiantuntijoiden puheenvuorot kuljettavat meidät palvelujohtamisen ja palvelunhallinnan uusimpien edistysaskelten äärelle. Keynote -puheenvuoroissa avataan ovia tulevaisuuden mahdollisuuksiin ja pureudutaan siihen, miten saatavilla olevat luotettavat palvelut yhdessä asiakaskokemuksen kanssa ovat kuin taikaa kaikenlaisten organisaatioiden ja heidän henkilöidensä näkökulmasta.

Tässä juhlakonferenssissa yhdistyvät menneiden vuosien viisaudet ja tulevaisuuden lupaukset. Keynote -puhujiemme johdolla astumme kohti uusia ulottuvuuksia palveluiden maailmassa, löytäen ne ainutlaatuiset taikakeinot, jotka tekevät palveluista muutakin kuin pelkkiä ratkaisuja - ne tekevät niistä taikaa.

Tänä vuonna meillä on mukana:

  • Tekoäly ja automaatio eri muodoissaan - vuodessa teknologia on mennyt hurjasti eteenpäin ja ennen kaikkea kerrottavana uusi joukko kokemuksia teknologian soveltamisesta asiakasorganisatioissa
  • Arvon todentaminen - Olemme vuosien varrella halailleet ja ihastelleet teknologiaa ja huumaantuneet ja innostuneet ismeistä, mutta mitä niillä on saavutettu asiakkaiden ja käyttäjien näkökulmasta, on todellista arvoa ja tulosta.
  • Palvelujohtamisen edistyneet kyvykkyydet - Sekä työkaluissa että palvelukonsepteissa on hurja joukko uusia ideoita ja toiminnallisuuksia, joita organisaatiot voivat hyödyntää aikaisempaa merkittävästi tehokkaammin palveluiden johtamisessa ja tuottamisessa.
  • Digitaalisten arvovirtojen suunnittelu ja toteuttaminen sekä niiden mukanaan tuoma organisaatioiden digitaalinen transformaatio - Automaattinen tietojenkäsittely on ollut trendi tietokoneen keksimisestä lähtien. Puhujamme kertovat esimerkkejä miten käyttäjärajapinnan digitalisoituminen muuttaa koko organisaation lähestymistapaa organisoitumiseen.
  • Ihmiset tekevät kaiken työn, myös tekoälyn hyödyntämisen määrittämisen ja konfiguroinnin - Puheenvuoroissa tutkimme miten muuttunut ympäristö kyvykkyyksineen vaikuttaa ihmisiin, kulttuuriin ja vaadittaviin kompetensseihin sekä työntekijäkokemukseen (EX) että hyvinvointiin.
  • Tietoturva - Ei kuukautta ilman kyberhyökkäystä tunnetun yrityksen verkkoon tietoja kryptaten ja lunnaita vaatien. Mitä NIS2, ISO 27001 ja muut tietoturvaan liittyvät vaatimukset tarkoittavat palveluiden tuottamisen näkökulmasta?   

Odotamme innolla yhteistä matkaamme taianomaisessa juhlakonferenssissamme!

Join us at the top service management event in November 26th and 27th in Hotel Hilton Kalastajatorppa (Helsinki)! ItSMF Finland is an independent and non-profit association that aims to unite people and organizations, share knowledge and conduct research in the field of service management. The annual conference is open to anyone interested in service management. The conference is also suitable for English-speaking participants. The program will include full track of English speakers during both days.

A Kind of Magic – Welcome to itSMF Finland's 20th anniversary conference, where the world of service management is full of magic. We started our journey 20 years ago with the aim of sharing service management best practices and their experiences for the benefit of Finnish society, and the great journey so far culminates in a magical annual conference that looks like the association: full of great people and ideas that together work like magic.

The experts' speeches take us to the latest advances in se service management. Keynote speeches open doors to future opportunities and delve into how the reliable services available together with the customer experience are like magic from the perspective of all kinds of organizations and their people.

This anniversary conference combines the wisdom of yesterday with the promises of the future. Led by our keynote speakers, we will step into new dimensions in the world of services, discovering the unique magic that make services more than just solutions – they make them magic.

This year we have included:

  • Artificial intelligence and automation in their various forms – In a year, technology has progressed wildly and, above all, a new set of experiences on the application of technology in customer organizations
  • Value demontration - Over the years, we have hugged and admired the technology and been intoxicated and excited about isms, but what they have achieved from the perspective of customers and users is real value and results.
  • Advanced service management capabilities - Both tools and service concepts have a huge number of new ideas and functionalities that organizations can utilise significantly more efficiently in management and provision of services
  • Designing and implementing digital value streams and the digital transformation of organizations that come with them - Automatic handling of information has been a trend since the invention of the computer. Our speakers share examples of how the digitalization of the user interface is changing the approach how the entire organization organizes itself
  • Humans do all the work, including configuring and configuring the use of artificial intelligence - In the presentations, we will explore how the changed environment and its capabilities affect people, culture and required competencies, as well as employee experience (EX) and well-being
  • Security – Not a month without a cyberattack on a well-known company's network, encrypting data and demanding a ransom. What do NIS2, ISO 27001 and other information security requirements mean from the perspective of service provision?

We look forward to our journey together at our magical anniversary conference!

Check 2023 Conference vibes here >>

Puhujat

KEYNOTE

Simone Jo Moore

HumanisingIT

SJM

KEYNOTE

Martin Goble

Global SIAM Competency Lead

Tata Consultancy Services

KEYNOTE

Salima Peippo

Executive Director I Entrepreneur I Cultural producer

---

Jyri Kosonen

CTO, Service Integration

Sofigate Oy

Juha Kujala

Executive CTO

Sofigate Oy

Tero Matinlassi

toimitusjohtaja

Tribone Oy

Pirkko Haffer

Service Management Consultant

Haffer Consulting

Magnus Sundset

ITSM Practice lead

Eficode

Gary Blower

ITSM Practice Lead

Eficode

Paul Renshaw

VP Atlassian Business

Eficode

Krikor Maroukian

Senior Cloud Solution Architect

Microsoft

Kristo Jokela

Director End User Services

Istekki Oy

Matti Kuivalainen

Product Manager

Mipro Oy

Mika Kokkonen

Operatiivisten riskien päällikkö

S-Pankki

Richard Friedl

BA MA

ITSM Partner Consulting GmbH

Suzanne Galletly

Digital Skills Director

EXIN

Henri Uusoksa

CIO I CTO I Partner

Justin Group Oy

Katriina Valli

Freelance consultant

---

Tuuli Aalto

Design Director

Ambientia Group Oy

Stefan Jung

(IT) Consultant

Scandio

Eva Rehn

(IT) Consultant

Scandio

Juha Berghäll

CEO

ONEiO Cloud Oy

Kai Virkki

CTO/CISO

ONEiO Cloud Oy

Mervi Hämäläinen

Senior IT Platform Owner, ESM Platform

UPM-Kymmene Oyj

Silver Salben

IT applications team lead

The Estonian Information and Communication Technology Centre (RIT)

Tauri Sipelgas

IT applications manager

The Estonian Information and Communication Technology Centre (RIT)

Markku Saari

Head of Operations

Yleisradio Oy

Veikko Nokkala

Hallituksen puheenjohtaja

itSMF Finland ry

Teemu Anttila

Partner

Finnish Operations Center Oy

Marc Josefsson

CEO

Gapps Oy

Ohjelma

Tiistai 26.11
Keskiviikko 27.11
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
Alfa: Siirtomaasali 1
Bravo: Siirtomaasali 2
Charlie: Keltainen Sali
12:00 - 13:00
Tervetuloa tapahtumaan! Ilmoittautuminen ja lounas / Welcome to the conference! Registration and lunch
13:00 - 13:20
Avaussanat ja yhdistyksen terveiset / Conference opening words
13:20 - 14:00
EN
Murders & acquisitions - Transition before Transformation
HumanisingIT
Simone Jo Moore
SJM
14:00 - 14:20
Tauko, kumppanialueella kahvia / Break, coffee in the partner area
14:20 - 15:00
EN
The Frontal Lobe Syndrom and the CMDB. Some healing spells.
BA MA
Richard Friedl
ITSM Partner Consulting GmbH
14:20 - 15:00
FI
Pelilauta liiketoiminnan ja teknologian johtamiseen
CTO, Service Integration
Jyri Kosonen
Sofigate Oy
Executive CTO
Juha Kujala
Sofigate Oy
14:20 - 15:00
FI
Case Palveluprosessien kuntokartoitus: Prosessit vastaamaan nykytilan vaatimuksia ja parhaita käytäntöjä
toimitusjohtaja
Tero Matinlassi
Tribone Oy
15:00 - 15:20
Tauko, kumppanialueella kahvia ja välipalaa / Break, coffee and snack in the partner area
15:20 - 16:00
FI
Kyvykkyyksien/prosessien jalkauttamisen sietämätön keveys!
Service Management Consultant
Pirkko Haffer
Haffer Consulting
15:20 - 16:00
EN
How to Boost Your Teamwork with New Ways of Working
ITSM Practice lead
Magnus Sundset
Eficode
ITSM Practice Lead
Gary Blower
Eficode
VP Atlassian Business
Paul Renshaw
Eficode
15:20 - 16:00
Ei ohjelmaa
16:00 - 16:20
Tauko, kumppanialueella kahvia / Break, coffee in the partner area
16:20 - 17:00
EN
Synthesizing Leadership with AI - Case of a Global Community of Practice
Senior Cloud Solution Architect
Krikor Maroukian
Microsoft
16:20 - 17:00
FI
Palvelunhallinnan maratonmatka: Taikatemppuja vai ei?
Director End User Services
Kristo Jokela
Istekki Oy
16:20 - 17:00
Ei ohjelmaa
17:00 - 18:00
Cocktail-tilaisuus / Cocktails in the Partner area

Osallistuminen

Tapahtuman lipunmyynti on päättynyt.

Kumppanit

Kulta
Hopea
Pronssi

Sijainti

Kalastajatorppa
Osoite:
Kalastajatorpantie 1, Helsinki