Justin Aamukahvit - ITSM-työkalut ja ITIL ne yhteensoppii?
23.8.2024
ITIL-prosessit ja ITSM-järjestelmät ovat IT-palveluiden perusleipää. Ensimmäinen määrittelee, mitä suositellaan tehtäväksi ja toinen, miten asiat käytännössä toimivat. Mutta kun puhutaan palveluitten toimitukseen liittyvien tehtävien suurimmasta massasta, tukipyynnöistä, häiriöistä ja palvelupyynnöistä, tukeeko jälkimmäinen ensimmäistä kuitenkaan?
Kun tarkoituksena on tehokkaasti ja nopeasti käsitellä asiakkaitten ja käyttäjien yhteydenottoja, prosessit ja työkalut ohjaavat tekemistä. Pahimmillaan ne tulevat tehokkuuden tielle - etenkin tilanteissa, joissa työkalujen toiminnallisuudet, automaatio ja tietorakenteet eivät vastaakaan prosessien oletuksia ja määrityksiä. Tässä webinaaritallenteessa pohditaan, mistä ristiriita johtuu, ja millaisilla ratkaisuilla näitä ongelmia voidaan ehkäistä.
Tällä kertaa Justinin aamukahveilla lauteilla on Aleksi Airaksinen.
