Palvelujohtamisen perusteet

Kuvaus

Palvelujohtamisen perusteet -valmennuksessa perehdytään palvelujohtamisen peruskäsitteisiin, palvelujen hallintaan, toimitukseen sekä parhaisiin käytänteisiin. Monet viitekehykset ja esimerkit ovat alun perin lähtöisin IT-palvelunhallinnasta, mutta erinomaisesti sovellettavissa toimialariippumattomaan palvelujen johtamiseen. Valmennuksen jälkeen osallistujat tunnistavat palvelujohtamisen avainperiaatteet ja käsitteet sekä tiedostavat palvelujohtamisen lähestymistapojen käytön hyödyt organisaatiossa. Saavutettujen tietojen avulla osallistujilla on hyvät valmiudet ymmärtää, tukea ja kehittää palveluorganisaation toimintaa ja puhua samaa kieltä kuin muut.

Kohderyhmä

Valmennus soveltuu sujuvasta palvelujen toimittamisesta, ylläpidosta ja kehittämisestä kiinnostuneille asiantuntija-  ja johtotehtävissä toimiville. Valmennus soveltuu hyvin myös kaikille niille, joiden työtehtävät käsittävät palvelujen ostamiseen tai hyödyntämiseen liittyviä tehtäviä. 

Sisältö

  • Palvelujohtamisen historia ja 2020-luvun ympäristö palvelujohtamiselle
  • Palvelujohtamisen peruskäsitteet
  • Palvelujohtamisen viitekehykset pääideoineen
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät johtamiselementit
    • Hallintotapa, roolit ja vastuut palvelujohtamisessa
    • Palvelujohtamisen periaatteet
    • Prosessit ja arvovirrat palveluissa
  • Palvelujohtamisen tärkeimmät kyvykkyydet
    • Palvelutason hallinta
    • Tietoturvanhallinta
    • Toimittajanhallinta
    • Sopimuksienhallinta
    • Saatavuudenhallinta
    • Kapasiteetin ja suorituskyvyn hallinta
    • Muutoksenhallinta
    • Konfiguraationhallinta
    • Jakelunhallinta
    • Julkaisunhallinta
    • Häiriönhallinta
    • Ongelmanhallinta
    • Palvelupyynnönhallinta
    • Herätteenhallinta
    • Palvelupiste

Valmennuksen aikataulu

1 päivä, klo 9–17

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on suomenkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille PDF-muodossa. Valmennusmateriaalin lisäksi voit hyödyntää itSMF Finland ry:n kokoamaa epävirallista suomennosta palvelunhallinnan tärkeimmistä käsitteistä. Sanaston voita ladata TÄÄLTÄ

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Järjestäjä