PalveluMestari™ – Jatkuvuuden hallinta
Kuvaus
PalveluMestari – Jatkuvuuden hallinta -valmennus tarjoaa kattavan ymmärryksen palvelujen jatkuvuuden hallinnasta sosiaali- ja terveysalan IT-ympäristössä. Koulutuksessa perehdytään ITIL4-viitekehykseen ja sen tarjoamiin ratkaisuihin riskienhallinnan, jatkuvuussuunnittelun ja toipumisstrategioiden näkökulmasta. Saat käytännönläheisiä työkaluja liiketoimintavaikutusten analysointiin (BIA), riskien arviointiin ja palvelujen toimintavarmuuden kehittämiseen kriittisissä SOTE-palveluissa.
Valmennuksen hyödyt
- Ymmärrä jatkuvuuden hallinnan rooli SOTE-IT-ympäristössä ja sen merkitys palvelutuotannolle.
- Opettele tunnistamaan ja priorisoimaan IT-palveluihin kohdistuvia riskejä ITIL4:n parhaiden käytäntöjen mukaisesti.
- Hanki valmiudet kehittää jatkuvuussuunnittelua, testauskäytäntöjä ja toipumisstrategioita organisaation toimintavarmuuden varmistamiseksi.
Kohderyhmä
Hyvinvointialueiden ja SOTE-toimijoiden IT-johtajat, palvelupäälliköt ja asiantuntijat, jotka työskentelevät IT-palveluiden hankinnan, hallinnan ja kehittämisen parissa, erityisesti monitoimittajaympäristöissä.
Sisältö
- Jatkuvuuden hallinnan merkitys SOTE-IT-ympäristössä
- Palveluhallinnan jatkuvuuden vaiheet ITIL4:n näkökulmasta
- Riskien arviointi ja priorisointi ITIL4:n mukaisessa palvelujohtamisessa
- Business Impact Analysis (BIA) ja sen rooli jatkuvuuden hallinnassa
- Riskien arviointi ja priorisointi ITIL4:n mukaisessa palvelujohtamisessa
- SOTE-sektorin keskeiset riskit ja ITIL4:n mukaiset suositukset niiden hallintaan
- Jatkuvuussuunnittelu ja toipumisstrategiat
- Testauskäytännöt ja jatkuva kehitys
Katso täältä tulevien SOTE Palvelujohtaminen -valmennusten ajankohdat
Mikä on PalveluMestari?
Wakarun PalveluMestari koostuu palvelunhallinnan asiantuntijoille suunnatuista tehokkaista puolen päivän valmennuksista, jotka vahvistavat substanssiosaamista ja tukevat laadukkaiden prosessien kehittämistä organisaatioissa.
PalveluMestari-kokonaisuus perustuu palvelujohtamisen parhaisiin käytäntöihin, kuten muun muassa ITIL4-viitekehykseen ja tarjoaa konkreettisia keinoja ITIL:n hyödyntämiseen käytännön työssä.
Voit valita sinulle sopivimmat moduulit ja sertifioitua PalveluMestariksi. Sertifiointitasoja on kolme:
- 4 moduulia suorittaneet – 3. tason sertifikaatti
- 6-8 moduulia suorittaneet – 2. tason sertifikaatti
- 10 moduulia tai enemmän suorittaneet – 1. tason sertifikaatti
Katso täältä tulevien PalveluMestari-valmennusten ajankohdat
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
26.9.2025 | 13.00 | 16.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.


Executive Consultant
Wakaru
Etävalmennus