Käytännön palvelunhallintatoimisto (SMO) (Luokkahuone)
Kuvaus
Mistä tässä on kyse?
Olemme huomanneet, että SMO:hon liittyy organisaatioissa monia epäselvyyksiä ja jopa väärin käsityksiä. Tämä johtuu paljolti siitä, ettei SMO:lle ole yhtä kaiken kattavaa määritystä vaan sen vastuut ja rajaus riippuvat käyttöönottavasta organisaatiosta. Me Justinilla haluamme tarjota sinulla mahdollisuuden oppia mitä asioita SMO:n suunnittelussa ja käyttöönotossa tulee ottaa huomioon, jotta voit mukauttaa sen omaan organisaatioosi.
Koulutuksen aikana osallistujille esitellään SMO:n keskeinen termistö ja käsitteet sekä opetetaan SMO:n suunnittelua, käyttöönottoa sekä mittaamista. Oppimista tuetaan käytännönläheisillä harjoitustehtävillä.
Käytännön Palvelunhallintatoimisto -koulutuksemme on suunniteltu Justinin asiantuntijoiden toimesta ja se tarjoaa käytännönläheistä oppia, jota voit soveltaa suoraan omassa organisaatiossasi. Kouluttajamme johdolla saat työkaluja ja menetelmiä, joilla voit luoda ja hallita tehokasta Palvelunhallintatoimistoa, joka on rakennettu organisaatiosi lähtökohdista.
Käytännön palvelunhallintatoimisto -koulutuksessa opitaan soveltamaan teoriaa käytäntöön.
Koulutustoteutukset ja -sisältö?
SMO-koulutus koostuu seuraavista aiheista:
- SMO:n visio ja hyödyt
- SMO:n rooli palveluorganisaatiossa
- SMO:n toiminnot
- SMO:n hallintanäkökulmat
- SMO vs. toimittajahallinta vs. SIAM
- SMO:n organisointi
- SMO:n käyttöönotto
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
oulutus on tarkoitettu Palvelunhallintatoimiston käyttöönottoa suunnitteleville sekä prosessihallinnan ja palvelujohtamisen parissa työskenteleville henkilöille. Tyypillisiä koulutukseen osallistuvien henkilöiden työrooleja ovat:
- Palvelujohtajat
- Palveluiden omistajat
- Prosessiasiantuntijat ja -omistajat
- Palveluarkkitehdit
- Liiketoiminnan kehittäjät
Koulutustapa & materiaalit
- Luokka- tai onlinekoulutus & harjoitustehtävät
- Koulutusmateriaalit (EN, PDF)
- Todistus osallistumisesta.
Kesto
- 2 päivää (09:00 – 17:00)
Esitiedot ja -tehtävät
Ymmärrys palvelunhallinnan parhaista käytännöistä, kuten ITIL:istä on hyödyksi. Voit tutustua videoihimme ennen koulutusta:
- Osa 1 – Palveluportfolio, katalogit ja digitaalisten palveluiden tuottaminen (12 min.): Palveluportfolio on ennen kaikkea johtamisen työkalu. Mitä tarkoittaa palveluportfolio ja mitä palvelukatalogi? Voiko portfolioita olla useita? Miten kaikki liittyy yhteen?
- Osa 2 – Palveluluettelo ja palvelupyyntökatalogi (6 min.): Mitä eroa on palveluluettelolla ja palvelupyyntökatalogilla. Monesti nämä kaksi hyvin samankaltaista käsitettä sekoitetaan toisiinsa ja jo se itsessään aiheuttaa ongelmia palveluiden kuvaamisessa.
- Osa 3 – Mikä on tuotekatalogi? (2min): Tuote ja palvelu on eri asia, mutta palvelusuunnittelussa on tärkeää ymmärtää niiden erot ja kuinka ne liittyvät toisiinsa.
- Osa 4 – Konfiguraationhallinta ja CMDB (5 min.): Miksi konfiguraationhallinta on niin tärkeä prosessi palveluiden tuottamisen ja liiketoiminnan kannalta
Ohjelma
Päivämäärä | Aloitusaika | Päättymisaika | |
---|---|---|---|
26.11.2024 | 9.00 | 16.00 | |
27.11.2024 | 9.00 | 17.00 |
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.
Tuoteryhmäpäällikkö
Justin Group Oy
Hevosenkenkä 3
Espoo