Reborn – itSMF Finlandin vuosikonferenssi 2022

Vuosikonferenssi 2023 >>

Tule mukaan palvelujohtamisen ajankohtaistapahtumaan! ItSMF Finland on itsenäinen ja voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka tavoitteena on yhdistää ihmisiä ja organisaatioita, jakaa tietoa ja tehdä tutkimustyötä palvelujohtamisen alueella. Vuosikonferenssi on avoin kaikille palvelujohtamisesta kiinnostuneille.

Konferenssi sopii myös englanninkielisille osallistujille. Ohjelmaan tulee koko päivän ajalle englanninkielisiä puheenvuoroja.

Aika ajatella uudella tavalla

Maailma muuttuu ja organisaatioiden pitää muuttua sen mukana! ItSMF Finlandin 18. vuosikonferenssissa keskitytään aiheeseen teemalla Reborn, jossa opitaan uusia ja poisopitaan vanhoja ajatuksia, malleja ja lähestymistapoja palvelujohtamiseen.

Digitaalisen transformaation ja sen automaation aikana on tärkeää oppia ajattelemaan maailmaa, sen tarpeita ja ihmisiä uusista nykyajan ja tulevaisuuden näkökulmista. Ihmiset, prosessit, työkalut ja ennen kaikkea luotu arvo ihmisille ja organisaatioille pitää ymmärtää oikein ja ajankohtaisella tavalla. Siksi on tärkeää oppia ja poisoppia uudistuakseen vastaamaan maailman muuttuneita tarpeita ja toimintaympäristöä. Organisaatioiden ja sen ihmisten tulee uudistua, luoda nahkansa ja astua rohkeasti esiin ymmärtäen mikä on muuttunut ja toisaalta mikä ei.

Tapahtuman esitysten teemoina ovat Value, People, Experience & Automation. Esitykset auttavat osallistujia vastaamaan seuraaviin kysymyksiin:

● Miten sopeutua jatkuvasti muuttuvaan ympäristöön ja kehittää arvoa tuottavia palveluita?

● Miten huomioit organisaation kulttuurin kehittymisen ja työntekijät palveluiden ja niiden arvon tuottamisessa?

● Mitkä ovat tulevaisuuden arvon näkökulmat kaikkien osapuolten, asiakkaiden, käyttäjien, palveluntuottajien, toimittajien, koko ympäröivän yhteiskunnan, ympäristön ja sosiaalisen oikeudenmukaisuuden näkökulmasta?

● Miten varmistat, että kehität palveluita varmistaen että et jumiudu vanhoihin, sisäisesti fokusoituneisiin menestysresepteihin, joista aika on ajanut ohi jo kauan sitten?

● Miten varmistat, että olet jatkossa myös tuottamassa ja käyttämässä näitä palveluita?

 

Vuosikonferenssi järjestetään torstaina, 3.11.2022, Helsingin Epicenterissä (Mikonkatu 9). Ohjelmaa ja puhujia julkaistaan viikottain, pysy siis kuulolla. Tervetuloa mukaan yksin tai yhdessä kollegoiden kera!

Konferenssissa julkistetaan myös vuoden 2022 palvelujohtamisen teko ja palvelujohtamisen tekijä -kilpailuiden voittajat!

Tapahtumapäivän virallisen osuuden päätyttyä Epicenterin Loungessa siirrytään kevyempään tunnelmaan musiikin ja ravintola Xavier:in herkkujen saattelemana. Iltaohjelma, ruokailu ja ruokajuomat sisältyvät konferenssilipun hintaan.

 

Huomioithan, että lippupaketin voi ostaa jo ennakkoon ja ilmoittaa osallistujat myöhemmin.

Haluatko olla mukana kumppanina? Ota yhteyttä conference@itsmf.fi ja katsomme teille sopivan paketin!

Conference 2023 >>

Join us at our annual conference filled with the very latest developments and key topics influencing the service management future! ItSMF Finland is an independent and non-profit foundation with the aim to bring together people and organisations to share knowledge, experiences and research in the area of  service management.

Conference is also suitable for english-speaking participants. There will be a full track of program in english.

It’s time to think in a new way

The world is changing. People and organisations must change with it! ItSMF Finland’s 18th annual conference focuses on service management with the theme ‘Reborn’. We will learn new thoughts, models and approaches to the future of service management.

In the time of digital transformation and automation it is important we learn to think the world, it’s needs and people from a new, current and future set of perspectives. People, processes, tools and especially created value for people and organisations must be understood and utilized correctly in an up-to-date way. Therefore it is important to learn, respond and adapt to the changing needs and environment. Organisations and their people must renew, reborn and boldly step up by understanding what has changed and what has not.

The presentation themes are Value, People, Experience & Automation. Conference presentations will help delegates answer the following questions:

● How to adapt in a constantly changing environment and develop value-creating services?

● How to recognize and respond to changes in organisational culture and employees by continuing to provide services and creating value?

● What are the future perspectives for value from all stakeholders including customers, users, service providers, suppliers, surrounding society, environment and social justice?

● How to ensure that you develop and provide services without getting stuck in old, internally focused recipes for success which have become obsolete?

● How to ensure that you use and provide the services of the future?

 

The annual conference is taking place on Thursday 3.11.2022 in Epicenter (Mikonkatu 9, Helsinki). Program and speakers are announced on a weekly basis so stay tuned! Welcome aboard by yourself or together with colleagues!

The conference will also announce the winners of the 2022 Service management organisation and author competitions!

After the official conference agenda we shall move into a more casual feeling and activities in the Epicenter Lounge. We shall enjoy the delights of Restaurant Xavier and network together. The evening program, food and beverages are included in the conference ticket.

 

Please note that you can also buy ticket packages earlier and enrol actual participants later.

Interested to participate as partner? Contact conference@itsmf.fi and we will find a proper package for you!

Puhujat

KEYNOTE

Ilkka Kautto

Directing Chief Specialist, Development

Helsingin kaupunki

KEYNOTE

Annemarie Wolfrat

Agile (transformation) Coach & Agile Lead

TOPdesk

Dave van Herpen

Independent Consultant in Agile & DevOps Transformations

---

Paul Wilkinson

Chief Architect, The Shiny New Thing that Really Helps

Egor Productions

Martin Neville

Managing Consultant

Tata Consultancy Services

Lari Peltoniemi

Conference project manager

itSMF Finland ry

Timo Hyvönen

Senior advisor

Dicon Digital Innovation and Consulting

Roman Jouravlev

ITIL 4 development manager

Axelos

David Wright

Chief Value & Innovation Officer

Service Desk Institute

Marcus Küppers

Senior PreSales Solutions Engineer

Atlassian

Markus Aalto

Director, Service Integration and Management

Sofigate Oy

Juha Kujala

Executive CTO

Sofigate Oy

Teemu Kaski

Osastopäällikkö, palvelupäälliköt

DNA Oy

Mikko Korhonen

CEO

Samvais Oy

Radim Tichy

Principal consultant

ConWare

Heli Mehtälä

Principal Consultant

Justin Group Oy

Jani Iivonen

Executive Consultant

Wakaru

Ilona Ylinampa

Deputy Managing Director

Fujitsu Finland Oy

Joel Eijssen

business & it services management consultant

Micro Focus

Juho Ranta

Chief Technology Officer, Founder

Second Nature Security Ltd.

Erkka Heinola

CRO

ONEiO Cloud Oy

Steffan Schumacher

COO

Efecte Plc

Esa Nyman

Consultant

Virnex

Vijay Khandagale

Head of SIAM Tool Solutions

Tietoevry

Jarkko Auvinen

Senior Solution consultant

Tietoevry

Jouni Mikkola

Manager, Prevention and Monitoring technologies

Nixu

Ryan Williams

Global Channel Sales Engineer

Axonius, Inc.

Ohjelma

3.11.2022

Main Hall - Sali1
Sali2
Sponsors - Sali3
Sponsors - Sali4
08:00 - 09:00
Rekisteröityminen ja aamupala / Registration and morning coffee
09:00 - 09:10
Sali1
Konferenssin avaus / Conference opening
09:10 - 09:20
Sali1
Konferenssin avaussanat / Opening words
Conference project manager
Lari Peltoniemi
itSMF Finland ry
09:20 - 10:10
EN
Sali1
Where does Value come from – Lets set the total par How partner network enables the best value
Directing Chief Specialist, Development
Ilkka Kautto
Helsingin kaupunki
10:10 - 10:25
Kahvitauko / Coffee break
10:25 - 11:05
EN
Sali1
ITIL 4 guide on cooking clouds properly
ITIL 4 development manager
Roman Jouravlev
Axelos
10:25 - 11:05
APT uhkat ja niiltä suojautuminen
Chief Technology Officer, Founder
Juho Ranta
Second Nature Security Ltd.
10:25 - 11:05
Sali3
Nopearytminen kehittäminen haastaa palvelunhallinnan uudistumaan
Director, Service Integration and Management
Markus Aalto
Sofigate Oy
Executive CTO
Juha Kujala
Sofigate Oy
10:25 - 11:05
Sali4
Kulttuuri syö CMDB:n aamupalaksi
Principal Consultant
Heli Mehtälä
Justin Group Oy
11:05 - 11:25
Sali1
Kahvitauko / Coffee break & HOT TOPIC Discussions
11:25 - 12:05
EN
Sali1
5 things you need to know right now!
Chief Value & Innovation Officer
David Wright
Service Desk Institute
11:25 - 12:05
FI
Tietomurroissa havaitut hyökkäystekniikat ja näiltä suojautuminen
Manager, Prevention and Monitoring technologies
Jouni Mikkola
Nixu
11:25 - 12:05
Sali3
Smarter Enterprise Service Management with AI and IA!
business & it services management consultant
Joel Eijssen
Micro Focus
11:25 - 12:05
Sali4
Efecte & Virnex: Näkökulmia digitalisointiin ja automatisointiin
COO
Steffan Schumacher
Efecte Plc
Consultant
Esa Nyman
Virnex
12:05 - 13:05
Lounas / Lunch
13:05 - 13:45
EN
Sali1
Customer Experience from the trenches: from SLA to XLA
Independent Consultant in Agile & DevOps Transformations
Dave van Herpen
---
13:05 - 13:45
Teknologiavetoisesta yrityksestä kohti palveluorganisaatiota
Osastopäällikkö, palvelupäälliköt
Teemu Kaski
DNA Oy
CEO
Mikko Korhonen
Samvais Oy
13:05 - 13:45
Sali3
Coordinating Autonomy - The future of Service Management
Senior PreSales Solutions Engineer
Marcus Küppers
Atlassian
13:05 - 13:45
Sali4
Palvelupäällikkö 2.0 – viitekehyksien näkökulma
Executive Consultant
Jani Iivonen
Wakaru
13:45 - 13:50
Quick break to the next presentation
13:50 - 14:30
EN
Sali1
The Shiny New Thing that really helps!
Chief Architect, The Shiny New Thing that Really Helps
Paul Wilkinson
Egor Productions
13:50 - 14:30
Miten valita ITSM-työkalu vuonna 2022
Senior advisor
Timo Hyvönen
Dicon Digital Innovation and Consulting
13:50 - 14:30
Sali3
DEMO – We have figured out how to deliver SIAM in ITSM tool
Head of SIAM Tool Solutions
Vijay Khandagale
Tietoevry
Senior Solution consultant
Jarkko Auvinen
Tietoevry
13:50 - 14:30
Sali4
Saumattomat IT palveluintegraatiot viikoissa eikä kuukausissa
CRO
Erkka Heinola
ONEiO Cloud Oy
14:30 - 14:50
Sali1
Kahvitauko / Coffee break & HOT TOPICS Discussions
14:50 - 15:30
EN
Sali1
Delivering value through partnership – the five stages to success
Managing Consultant
Martin Neville
Tata Consultancy Services
14:50 - 15:30
Mitä historia ajastamme kirjoittaa? - Palvelujohtamisen tulevaisuuden trendit ja nykyhetki
Deputy Managing Director
Ilona Ylinampa
Fujitsu Finland Oy
14:50 - 15:30
Sali3
Cloud vs Self-Hosted – find your solution
Principal consultant
Radim Tichy
ConWare
14:50 - 15:30
Sali4
From Asset Management to Asset Intelligence – Crossing the CAASM
Global Channel Sales Engineer
Ryan Williams
Axonius, Inc.
15:30 - 15:50
Sali1
Kahvitauko / Coffee with Snack & HOT TOPIC Discussions
15:50 - 16:40
EN
Sali1
Being wrong is great
Agile (transformation) Coach & Agile Lead
Annemarie Wolfrat
TOPdesk
16:40 - 17:00
Sali1
Seminaarin päätössanat & Palkitsemiset / Closing words
17:00 - 18:00
Kuohuviinit & kevyttä minglailua sponsored by GuideVision
18:00 - 23:30
Iltaohjelmaa, ruokaa, juomaa ja verkostoitumista / After party

Osallistuminen

Tapahtuman lipunmyynti on päättynyt.

Kumppanit

Hopea
Pronssi
Yhteistyössä

Sijainti

Epicenter
Osoite:
Mikonkatu 9, Helsinki