Vuoden asiakaspalvelukilpailu
Kuvaus
Vuoden asiakaspalvelukilpailu
Vuoden 2025 kilpailun ilmoittautuminen on käynnissä!
Järjestämme vuosittain yhden organisaatiolle suunnatun kilpailun, jossa palkitsemme Vuoden asiakaspalvelun. Kilpailuun voi osallistua mikä tahansa asiakaspalvelufunktio toimialasta riippumatta.
Kilpailun tarkoituksena on antaa toimintaansa kehittäville asiakaspalvelutoiminnoille niiden ansaitsemaa arvostusta ja näkyvyyttä, sekä tukea eri metodien ja huimaa vauhtia kehittyvien teknologioiden hyödyntämistä laadukkaan asiakaskokemuksen tuottamisessa. Hyvin organisoitu asiakaspalvelutyö on myös työhyvinvointiteko, sillä tämä toiminto jos mikä on täynnä palkitsevia, merkityksellisiä ja arvoa tuottavia kohtaamisia.
Kilpailun järjestää Wakarun Wave asiakaspalveluverkosto yhteistyössä QualityDeskin kanssa. Kilpailun arviointiasteikko perustuu laajalti modernia asiakaspalvelua huomioivaan COPC-standardiin. Osallistujat suorittavat itseasrviointiosuuden QualityDeskin työvälineellä, jonka data jää osallistujaorganisaation omaan käyttöön työvälineessä 4 kk ajaksi, mikä antaa mahdollisuuden tehdä tarvittavat kehitystoimenpiteet kilpailun jälkeen.
Kilpailun tuomareilla on mittava kokemustausta modernista asiakaspalvelusta ja sillä saavutetuista hyödyistä työyhteisöissä.
Miksi kannattaa osallistua
- Arvostus ja näkyvyys – Anna asiakaspalvelutoiminnoille niiden ansaitsemaa arvostusta ja näkyvyyttä!
- Laadukas ja sujuva asiakaskokemus – Tukea eri metodien ja huimaa vauhtia kehittyvien teknologioiden hyödyntämistä laadukkaan asiakaskokemuksen tuottamisessa
- Työhyvinvointi kunniaan – hyvinvoiva henkilöstä luo arvoa asiakkaille – Hyvin organisoitu asiakaspalvelutyö on myös työhyvinvointiteko, sillä tämä toiminto jos mikä on täynnä palkitsevia, merkityksellisiä ja arvoa tuottavia kohtaamisia.
- Nostaa asiakaspalvelun teot ja onnistumiset esiin – Pienelläkin asialla voi olla asiakaspalvelussa suuri vaikutus. Tule nostamaan teot näkyville!
Arvioinnin osa-alueet
Kilpailussa arvioidaan neljä osa-aluetta, minkä lisäksi kilpailussa nousevat esiin asiakaspalvelun teot ja onnistumiset, millä on vaikutusta asiakaspalvelun arkeen.
- Johtajuus, strategia ja toimintamallit
- Prosessit
- Ihmiset
- Suorituskyky
Aikataulu
- Ilmoittautumisaika on käynnissä
- Osallistujien ohjeistus ilmoittautumisjärjestyksessä
- Itsearviointiaika lokakuun loppuun asti
- Tuomarien arvioinnit marras-joulukuu
- Raportit osallistujille: joulu-tammikuu 2025
- Voittajan julkistus: joulu-tammikuu 2025
- Voittajan esittely ja puheenvuoro: Asiakaspalvelupäivä 2026 -tapahtumassa
- Voittajavierailu: erikseen sovittavana ajankohtana
Hinta
Vuoden 2024 aikana ilmoittautuneille osallistumismaksu 4000 € + alv (muille kuin Waven jäsenille 5000 € + alv). Vuonna 2025 ilmoittautuneille osallistumismaksu 4800 € + alv (muille kuin Waven jäsenille 5800 € + alv).
Hinta sisältää asiakkaan valitseman tiimin arvioinnin, arviointityövälineen kilpailun ajaksi, tuomareiden arvioinnit ja haastattelun sekä loppuraportin. Osallistujat saavat laajaa some- ja uutiskirjenäkyvyyttä Wakarun ja Waven julkaisuissa ja voittajat esitellään vuoden 2026 Asiakaspalvelupäivä-tapahtumassa.
Lisätiedot
Johanna Rakemaa, liiketoimintajohtaja, Wave asiakaspalveluverkosto
johanna.rakemaa(at)wakaru.fi
Liity Wave asiakaspalveluverkoston jäseneksi
Wave on asiakaspalvelun ammatillinen verkosto. Waven yli 100 jäsenorganisaatiota yhdistää halu kehittää asiakaspalvelua. Wave tarjoaa asiakaspalvelun kehittämisen tueksi aktiivisen ja asiantuntevan verkoston, kilpailuja (Vuoden asiakaspalvelu ja Vuoden henkilökilpailu), koulutuksia, yritysvierailuja sekä ammattilaistapahtumia.
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova.