Building faster horses - Do you know what your customers NEED?

Kesto:1 t
Kieli:suomi
Teknologia:Oppia (GoToWebinar)

29.11.2023

Maksuton webinaari
klo10.00-11.00

Webinaaritallenne:

Building faster horses - Do you know what your customers NEED?

 

Tämä ennakkowebinaari johdattelee kuulijat kohti 6.3.2024 järjestettävää uutta palvelujohtamisen ammattilaistapahtumaa, Service Management Day. Tutustu tapahtumaan ja ilmoittaudu mukaan! Lue lisää täältä >>

***

If you have ever tried to build products and services, the most difficult thing is ensuring that your product or service speaks to specific customer needs.

Let’s face it – satisfying customer needs are the primary determinant of customer satisfaction and the customer feeling that they got a good deal!

One would assume that the best and easiest thing would be to ask customers what they need, but unfortunately, that often fails to yield the expected results. Customers often only know what they don’t want once they see what we offer them, and by then, it’s too late!

Henry Ford famously said, ‘If I asked customers what they wanted, they would have told me – faster horses!’

In 1964, Ted Levitt published an article called Marketing Myopia in which he stated that customers don’t want ¼” drills, they want ¼” holes. A few months later, Peter Drucker commented on the Levitt article, stating that we should focus on the job the customer wants to get done.

Sixty years later, most of us still don’t get it – we should focus on Jobs-to-be-Done (JTBD) to ensure customers get the most value out of our products and services!

This session explores ADapt’s take on JTBD or ‘Job-theory’ and shows you a simple and effective way to get the job of defining customer needs done!

 

Webinaariasiantuntija

Johann Botha

Chief Architect & Coach (ADapT), CEO & Principal Consultant (getITright NL), Chief Examiner - Digital Transformation & Agile (EXIN), Lecturer - MPhil IT Governance (Nelson Mandela University)

 

Webinaarin järjestäjä

WAKARU on osaamistalo, jonka ammattilaiset auttavat vahvalla kokemuksellaan asiakkaitaan onnistumaan. Tarjoamme vuosien kokemuksella parhaita käytäntöjä asiakkaiden liiketoiminnan ja henkilöstön jatkuvan kehittämisen tueksi. Asiakasyrityksemme lukeutuvat Suomen top 100 suurimpiin yrityksiin. Vuosittain valmennamme lähes 3 000 ammattilaista palvelujohtamisen ja projektijohtamisen edelläkävijöiksi ja järjestämiimme tapahtumiin osallistuu 4 500 ammattilaista. Asiakastyytyväisyytemme on korkea – lähes 100 % asiakkaistamme suosittelisi palveluitamme myös kollegalleen. Olemme sertifioitu ja hyväksytty koulutusorganisaatio (ATO, Authorized Training Organisation).

Wakaru @LinkedIn

Järjestäjä