Integraattorin rooli SIAM-ympäristössä
8.3.2024
Webinaaritallenne: Palvelujohtamisen perjantaikahvit – Integraattorin rooli SIAM ympäristössä
Webinaarista sanottua
Kuuntelijapalaute: arvio 4,7/5 ja 100 % suosittelee.
- "Asiasisältö oli hyvä ja kattava"
- "Sain vinkkejä ja vahvistuksia, juuri työnalla olevaan asiaani."
- "Hyvä ylätason kuvaus asiaan."
- "Janilla on aina hyvin selkeä tapa esittää perusperiaatteet"
Webinaari on osa Palvelujohtamisen perjantaikahvit -webinaarisarjaa paremman palvelujohtamisen asialla! Katso kaikki julkaistut perjantaikahvit tästä.
Tässä osassa palvelujohtamisen perjantaikahveilla syvennytään monitoimittajaympäristön hallintaan, painottaen integraattorin roolia. Taustana on sama palvelujohtamisen kokonaiskuva kuin aikaisemmillakin kerroilla, mutta nyt katsotaan mitä osa-alueita olisi hyvä ottaa huomioon monitoimittajaympäristössä, etenkin integraattori toiminteen kannalta.
Eri viitekehykset määrittävät monitoimittajaympäristön malleja hieman eri termeillä mutta keskeisenä kaikissa on kolme kerrosta: asiakasorganisaatio, integraattori ja palvelutuottajat. Perjantaikahveilla käydään läpi perusmalleja ja niiden osalta hyötyjä sekä haasteista. Yhteisenä kohtana on perusvastuut integraattorille, jotka toteutuvat lähtökohtaisesti mallista riippumatta samalla tavalla.
Lisäksi käsittelen SIAM-mallin käyttöönoton vaiheistusta, jolloin pystytään vielä tuomaan muutamia ajatuksia siihen mitä missäkin vaiheessa olisi hyvä olla toteutettuna.
Taustalla kokoympäristön toiminnan osalta on organisaation ja ihmisien vaikutukset, miten hyvällä tiedonhallinnalla pystytään tukemaan, mitä tulee ottaa huomioon toimintamallien osalta sekä miten kokonaisuutta mitataan. Jos sinulla tulee jo ennakolta mieleen aihealue, josta haluaisit tällä kertaa kuulla erityisesti niin ota yhteyttä sähköpostilla.
Palvelujohtamisen perjantaikahvit
Wakaru taitavine kumppaneineen on paremman palvelujohtamisen asialla. Järjestämme yhdessä säännöllisesti palvelujohtamisen teemawebinaareja sekä sparraustuokioita. Palvelujohtamisen perjantaikahveilla käsitellään palvelujohtamisen eri aihealueita ja niiden yhteisvaikutusta menestyvään palveluliiketoimintaan. Aiheita käsitellään lyhyesti ja käytännönläheisesti, tavoitteena herättää ajatuksia ja jakaa vinkkejä asioiden hyödyntämiseen omassa organisaatiossa ja siten tukea jatkuvaa kehitystä.
Aiheina ovat esimerkiksi tiedonhallinta, monitoimittajaympäristöt, ihmislähtöisyys, kulttuuri- ja tiimityötaidot, johtaminen – myös muutosjohtaminen, innovointi, tietämyksenhallinta. Organisaation sisäisien katsontakantojen lisäksi pureudutaan asiakaslähtöisyyteen ja asiakaskokemukseen vaikuttaviin asioihin.
Katso kaikki julkaistut perjantaikahvit tästä.
Webinaariasiantuntija
Jani Iivonen on kokenut alan valmentaja ja konsultti. Jani on toiminut Wakarulla vuosia palvelujohtamisen parissa ja valmentanut tuhansia palvelujohtamisen parhaiden käytäntöjen pariin. Hän on sertifioitu useisiin keskeisiin viitekehyksiin, kuten ITIL, SIAM ja COBIT 2019.
Katso myös
- SIAM™ Foundation -valmennus sekä verkkokurssi
- SIAM-tapahtuma: Service North Nordics 23.4.2024
- Wakarun tulevat valmennukset
- Tulevat tapahtumat
- Tutustu Wakarun luomaan palvelujohtamisen osaamispolkuun sivuiltamme
- Tutustu Wakarun konsultointipalveluihin sivuiltamme
Webinaarin järjestäjä
Wakaru on osaamistalo, jonka ammattilaiset auttavat vahvalla kokemuksellaan asiakkaitaan onnistumaan. Tarjoamme vuosien kokemuksella parhaita käytäntöjä asiakkaiden liiketoiminnan ja henkilöstön jatkuvan kehittämisen tueksi. Asiakasyrityksemme lukeutuvat Suomen top 100 suurimpiin yrityksiin. Vuosittain valmennamme lähes 3 000 ammattilaista palvelujohtamisen ja projektijohtamisen edelläkävijöiksi ja järjestämiimme tapahtumiin osallistuu 4 500 ammattilaista. Asiakastyytyväisyytemme on korkea – lähes 100 % asiakkaistamme suosittelisi palveluitamme myös kollegalleen. Olemme sertifioitu ja hyväksytty koulutusorganisaatio (ATO, Authorized Training Organisation).
Wakaru @LinkedIn