WEBINAARI: Palvelukatalogin kaksi puolta - ja miksi molemmat ovat tärkeitä
18.1.2017
Monet organisaatiot käyttävät itsepalveluportaaleita ja ovat määritelleet "palvelukatalogin" tilattaville tuotteille tai palveluille. Monet ovat myös koonneet "palvelukatalogin", jossa on kuvattu asiakkaille tarjottavat liiketoimintapalvelut ja niiden väliset riippuvuudet ja rakenteet. "Palvelukatalogi" siis tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa ja näkökulmia on varmasti muitakin kuin tässä esitetyt kaksi vaihtoehtoa. Tämän webinaarin aikana opit yhden tavan määritellä nämä kaksi palvelukatalogityyppiä sekä miten ne liittyvät toisiinsa.
Aikataulu:
08.45 - 09.00 Kirjautuminen sisään ja tekniikan testaus
09.00 - 09.05 Päivän aiheen ja puhujan esittely (Lari Peltoniemi, Wakaru Oy)
09.05 - 10.00 Esitys
Webinaari antaa hyvää pohjaa Käytännön konfiguraationhallinta -kurssille ja CMDB Foundation -sertifiointikoulutukselle.
Puhuja:
Mikko Juolalla on useiden vuosien kokemus projekteista palveluiden hallintaan, mallintamiseen ja määrittelemiseen liittyen sekä siitä miten nykyaikaiset työkalut voivat auttaa palvelukatalogien hallinnassa. Mikko kirjoitti aiheesta blogikirjoituksen (englanniksi) hiljattain ja tähän aiheeseen on siis tarkoitus pureutua tässä webinaarissa: http://www.justin.fi/en/2016/12/16/two-sides-of-service-catalogs/ |