Miksi ITIL 4 toimii palvelunhallinnassa IT:n ulkopuolellakin
27.5.2019
Tässä webinaarissa Wakarun valmentavat konsultit Lari Peltoniemi ja Jukka Tenkamaa keskustelevat, mikä tekee ITIL 4:sta sopivan lähestymistavan palvelunhallintaan myös IT:n ulkopuolella.
IT Infrastructure Library (ITIL) on kokoelma parhaita käytäntöjä IT-palveluiden toimittamiseen ja IT-Infrastruktuurin hallintaan. ITIL:ssä määritellyt palvelunhallinnan käytännöt ovat käytännössä testattuja ja hyviksi havaittuja useissa organisaatioissa maailmanlaajuisesti. ITIL 4:n mukaan nämä palvelunhallinnan ideat ja käytännöt esitellään seuraavasti:
- Palvelun arvojärjestelmä (Service Value System, SVS)
- ITIL 4:n 7 ohjaavaa periaatetta (guiding principles)
- ITILin näkemys arvoketjuihin (Service Value Chain)
- Palvelunhallinnan neljä ulottuvutta
- 34 käytäntöä (practice), joista kurssilla käsitellään tarkemmin 18
- Peruskäsitteitä palvelunhallinnasta ja myös muista viitekehyksistä (Lean IT, Agile, DevOps, organisaation muutoksen johtaminen) poimittuna ja palvelunhallinnan kontekstiin sovellettuna
Katso tulevat ITIL 4 Foundation valmennukset!
Lue lisää ITIL 4:stä:
Maailman suosituin palvelunhallinnan viitekehys sai uuden version – ITIL 4 on täällä!
Katso aiemmat webinaarit aiheesta:
ITIL 4 - Uusimmat uutiset (pidetty helmikuussa 2019)
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.