ITIL® 4 Foundation
Kuvaus
ITIL® 4 on maailmanlaajuisesti tunnustettu viitekehys, joka tarjoaa kattavan toimintamallin teknologiapohjaisten palveluiden kehittämiseen, toimittamiseen ja hallintaan. ITIL® 4 Foundation -valmennus antaa jokaiselle palvelualalla toimivalle keskeisen perusosaamisen, vahvistaen osallistujien kykyä kehittää asiakaslähtöistä palvelutoimintaa, parantaa tehokkuutta ja tukea jatkuvaa parantamista.
Valmennuksessa käsitellään palveluiden hallintaa ja toimitusta sekä niiden linkittämistä liiketoiminnan tavoitteisiin. Valmennuksen käyneet osaavat IT-palvelunhallinnan keskeiset periaatteet ja ymmärtävät ITILin tarjoamat hyödyt menestyvälle organisaatiolle. Wakaru tarjoaa osallistujille kattavan tenttipreppausmateriaalin ja kokeneet valmentajat, jotta osallistujilla on parhaat mahdollisuudet menestyä ITIL® 4 Foundation -sertifiointitentissä.
Valmennuksen hyödyt
-
Ymmärrys moderneista palveluorganisaatioista – Saat kattavan käsityksen IT- ja digipalveluorganisaatioiden toiminnasta osana palvelunhallinnan viitekehystä.
-
Hallitset palvelunhallinnan keskeiset periaatteet, termit ja käsitteet – Omaksut palvelunhallinnan periaatteet ja keskeiset käsitteet, jotka ovat olennaisia palveluiden tehokkaassa toimittamisessa.
-
Arvovirtojen hyödyntäminen nopeuden, laadun ja tehokkuuden parantamiseksi – Opit, miten arvovirrat tukevat organisaation toimintojen kehittämistä.
-
Lean IT-, Agile- ja DevOps-elementtien soveltaminen palvelunhallintaan – Saat käsityksen Lean IT:n, Agilen ja DevOpsin hyödyntämisestä palvelunhallinnan kehittämisessä.
-
ITIL® 4 Foundation -sertifikaatti osoituksena osaamisestasi – Kansainvälisesti tunnustettu sertifikaatti todentaa osaamisesi IT-palvelunhallinnassa.
Kohderyhmä
Valmennus sopii asiantuntijoille, jotka haluavat syventää osaamistaan IT- ja digitaalisten palveluiden toimituksessa ja tukea organisaatiotaan tehokkaan palvelunhallinnan kulttuurin omaksumisessa. ITIL® 4 Foundation tarjoaa arvokasta tietoa niin uusille osallistujille kuin kokeneille ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.
Sisältö
- ITIL® 4 -esittely
- Palvelunhallinnan yleiskuva ja avainkäsitteitä
- Palvelunhallinnan neljä ulottuvuutta
- Palvelujen arvojärjestelmä (Service Value System)
- Palvelujen arvoketju (Service Value Chain)
- ITILin kyvykkyydet (Practises)
- Tenttiin valmistautuminen
Kesto
2 päivää, kello 9–17
Esitietovaatimukset
Ei esitietovaatimuksia.
Valmennusmateriaali
Valmennusmateriaali on englanninkielinen ja se toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.
Sertifiointi
Valmennuksen hintaan sisältyy etävalvottu ITIL® 4 Foundation -onlinesertifiointitentti, jonka suorittamiseen osallistuja voi valmennuksen jälkeen varata itselleen sopivan ajan. Ohjeet tentin varaamiseen ja suorittamiseen käydään läpi valmennuksen aikana.
ITIL® 4 -jatkovalmennukset
ITIL® 4:ssä on yhteensä viisi jatkovalmennusta, jotka käsittelevät kunkin aihealueen ajattelu- ja toimintamalleja sekä tärkeimpiä kyvykkyyksiä (practices). Moduulit voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.
- ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support
- ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value
- ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT
- ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve
- ITIL® 4 Leader: Digital & IT Strategy
ITIL® 4 -laajennusmoduulit
ITIL® 4 -laajennusmoduulien avulla vastataan organisaatioiden liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Laajennusmoduulit, joissa ei ole esitietovaatimuksia, voit suorittaa myös ilman ITIL® 4 Foundation -sertifikaattia. Perustiedot ITIL-viitekehyksestä ja termistöstä käydään läpi valmennuksissa.
- ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (ei esitietovaatimuksia)
- ITIL® 4 Specialist: Business Relationship Management
- ITIL® 4 Specialist: Sustainability in Digital and IT (ei esitietovaatimuksia)
- ITIL® 4 Specialist: IT Asset Management
Katso esittelyvideo ITIL® 4 -jatkovalmennuksista
ITIL® is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.
Peruutusehdot
Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse valmennukseen, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen valmennuksen alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% valmennusmaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta valmennukseen ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.